ΚοΔιΦΕΕΤ - Αρχική
Περί ΚοΔιΦΕΕΤ
5ο Συνέδριο
Επόμενο Συνέδριο
Προηγούμενα Συνέδρια
Πρακτικά Συνεδρίων
PARSEL
Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ελλάδα
Βιβλιογραφική Ενημέρωση
Προσεχή Διεθνή Συνέδρια
Διεθνή περιοδικά
Ειδήσεις και Ανακοινώσεις

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

(Η σελίδα αυτή ενημερώνεται όποτε προκύπτουν σημαντικά νέα σχετικά με το αντικείμενο αυτού του ιστοτόπου)

Τελευταία Ενημέρωση: 24/04/2024


Παλαιότερες Ανακοινώσεις

(24/04/2024)

AΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
ΣΤΟΝ ΟΜΟΤΙΜΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟ ΤΣΑΠΑΡΛΗ

Την 19η Μαρτίου 2023, σε ειδική τελετή που έγινε κατά τη διάρκεια του υβριδικού συνεδρίου
της "Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας" (AMERICAN CHEMICAL SOCIETY - ACS), στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ,
απονεμήθηκαν τα βραβεία της ACS για το έτος 2024.

Το ετήσιο βραβείο "Για Επιτεύγματα στην Eρευνα για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση της Χημείας"
(For Achievement in Research for the Teaching and Learning of Chemistry"
απονεμήθηκε στον ομότιμο καθηγητή της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών
του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γεώργιο Τσαπαρλή.
Λόγω του ότι ο βραβευθείς παρηκολούθησε το συνέδριο εξ αποστάσεως, το σχετικό Πιστοποιητικό παρέλαβε αντ' αυτού η Dr Hannah Sevian, professor, Department of Chemistry, University of Massachusetts at Boston, USA.

Χορηγός του βραβείου είναι το "ACS Exams Institute".





Προς τιμήν του κ. Τσαπαρλή, κατά το συνέδριο διεξήχθη και συμπόσιο, με διοργανωτές τους καθηγητές Hannah Sevian και Vicente Talanquer.
Oμιλητές ήταν oι καθηγητές David Treagust (Curtin University, Australia), Keith Taber (University of Cambridge, UK), Vicente Talanquer (Univerity of Arizona, USA), Gautam Bhattacharyya (Missouri State University, USA),
Charlie Cox (Stanford University, USA), Michael Sanger (Middle Tennessee State University, USA), Hannh Sevian & Georgios Tsaparlis.

______________________________________________________________

(18/04/2024)

ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΟΜΟΤΙΜΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΑΠΑΡΛΗ

Στο 2ο τεύχος του 23ου Τόμου του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Journal of Baltic Science Education (Απρίλιος 2024) δημοσιεύεται, ως προσκεκλημένο Εditorial, αυτοβιογραφικό άρθρο του ομότιμου καθηγητή της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών Γεωργίου Τσαπαρλή. Τίτλος του άρθρου είναι:

WHAT AND WHO INSPIRED ME TO BECOME A SCIENTIST AND FURTHER A SCIENCE EDUCATOR?

  • To Περιοδικό είναι ελεύθερης πρόσβασης (open access).

    ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

    ______________________________________________________________

    (11/01/2024)

  • Αφιέρωμα του περιοδικού της ΑCS "Chemical & Engineering News" στον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γεώργιο Τσαπαρλή

  • O ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Γεώργιος Τσαπαρλής είναι ο νικητής για το έτος 2024 του Εθνικού Βραβείου της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας (ACS), «Για Επιτεύγματα στην Έρευνα για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση της Χημείας» (βλ. και σχετική παλαιότερη ανακοίνωση παρακάτω).
  • Ειδικότερα, η βράβευση γίνεται για την πρωτοτυπία και τη διορατικότητά του στην έρευνα στη διδακτική της χημείας μέσω της δημοσίευσης επιστημονικών άρθρων σχετικών με την επίλυση προβλημάτων και με την κβαντική χημεία. Ακόμη για τη δημιουργία ενός διεθνούς περιοδικού ανοιχτής πρόσβασης και την καθοδήγηση νεότερων συναδέλφων.
  • Αναφερόμενος ο ίδιος ο κ. Τσαπαρλής στο αγαπημένο του έργο, αναφέρει στο περιοδικό: «Το υπόβαθρό μου στη θεωρητική χημεία ώθησε σε μια σειρά από έρευνες για το πώς οι θεωρίες μάθησης θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση της ατομικής και της μοριακής δομής. Αυτή η εργασία οδήγησε σε έρευνες σχετικά με τις βασικές έννοιες της κβαντομηχανικής και κατέληξε στη διευκόλυνση της εννοιολογικής αλλαγής και σε μια φαινομενογραφική μελέτη των εξηγήσεων, των μοντέλων και των παρανοήσεων των μαθητών. Πιο πρόσφατα, το έργο επεκτάθηκε σε νέες παιδαγωγικές μεθόδους διδασκαλίας και εκμάθησης των χημικών δεσμών, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης χαρτών ηλεκτροστατικού δυναμικού».
  • Τέλος, οι συνάδελφοι του κ. Τσαπαρλή γράφουν: «Η συμβολή του Γεωργίου στην έρευνα και τη διδασκαλία είναι υποδειγματική. Το έργο του αύξησε την κατανόησή μας για τη διδακτική της χημείας, οδηγώντας στη βελτιωμένη διδασκαλία και εκμάθηση της χημείας — και βοηθώντας έτσι τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.» — David F. Treagust, Πανεπιστήμιο Curtin.

  • Chem. & Eng. News, Τόμος 102, Τεύχος 1, 5 Ιανουαρίου 2024
    https://cen.acs.org/people/awards/2024-ACS-National-Award-winners-Part-I/102/i1 ______________________________________________________________

  • Ο ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΑΠΑΡΛΗΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΒΡΑΒΕΙΟΥ THΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

    Η Αμερικανική Χημική Εταιρεία (ACS) δημοσιοποίησε την 8 Σεπτεμβρίου 2023, μέσω του περιοδικού “Chemical and Engineering News”, τους νικητές των βραβείων της για το έτος 2024.

    O Γεώργιος Τσαπαρλής, ομότιμος καθηγητής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, είναι ο νικητής του βραβείου για Επιτεύγματα στην Έρευνα για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση της Χημείας
    (ACS Award for Achievement in Research for the Teaching and Learning of Chemistry).

    Πρόκειται για διεθνές βραβείο που απονέμεται ετησίως από το 2007. Μέχρι τώρα 14 από τους βραβευθέντες είναι από Αμερικανικά πανεπιστήμια και μόνο 4 από μη Αμερικανικά πανεπιστήμια. Θεωρείται ως το ύψιστο βραβείο στον κόσμο στο γνωστικό αντικείμενο της «Διδακτικής της Χημείας» (Chemistry Education).

    Η απονομή του βραβείου θα γίνει την 19 Μαρτίου 2024, σε συνδυασμό με το συνέδριο της ACS που θα γίνει στη Νέα Ορλεάνη (ΗΠΑ).

    Υπενθυμίζεται ότι το έτος 2016 ο κ. Τσαπαρλής είχε λάβει και το «Βραβείο Εκπαίδευσης» (Education Award) της (Βρετανικής) Βασιλικής Εταιρείας της Χημείας (Royal Society of Chemistry, RSC).

    Σχετικοί σύνδεσμοι:

  • Ανακοίνωση νικητών των βραβείων: https://cen.acs.org/people/awards/2024-ACS-National-Award-winners/101/web/2023/09

  • Προηγούμενοι νικητές: https://www.acs.org/funding/awards/acs-award-for-achievement-in-research-for-teaching-and-learning-of-chemistry/past-recipients.html

  • Περισσότερα για το βραβείο: https://www.acs.org/funding/awards/acs-award-for-achievement-in-research-for-teaching-and-learning-of-chemistry.html (05-08-2023)

    ______________________________________________________________

    (23/03/2024)

    ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 25 ΧΡΟΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ "ΔιΧηΝΕΤ-ΕΑΑ"

  • Στις 29 και 30 Μαρτίου 2024, στο Κεντρικό Πανεπιστήμιο (Πανεπιστημίου 30), Αμφιθέατρο Αργυριάδη, θα πραγματοποιηθεί συνέδριο με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 25 χρόνων από την έναρξη λειτουργίας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Διδακτική της Χημείας, Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».

    Το Μεταπτυχιακό αυτό Πρόγραμμα είναι διιδρυματικό και λειτουργεί με τη συνεργασία του ΕΚΠΑ (Τμήμα Χημείας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμήμα Ιστορίας και Φιλoσοφίας της Επιστήμης), του ΑΠΘ (Τμήμα Χημείας) και του ΕΜΠ (Σχολή Χημικών Μηχανικών), παρέχει δε στους αποφοίτους του Πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.
    Στο συνέδριο θα παρουσιαστούν εργασίες που εκπονήθηκαν από τους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος.
    Δεν θα υπάρξει κόστος συμμετοχής.

    Περισσότερες πληροφορίες και το αναλυτικό πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του συνεδρίου:

    https://conferences.uoa.gr/e/25yearsdixinet

    ______________________________________________________________

    (23/03/2024)

    «3ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ & ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ» της ΕΕΧ

  • Το Τμήμα Παιδείας & Χημικής Εκπαίδευσης της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) διοργανώνει το: «3ο Συνέδριο Διδακτικής & Ονοματολογίας-Ορολογίας της Χημείας»

    Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, 6-7 Απριλίου 2024, στα γραφεία της ΕΕΧ στην Οδό Κάνιγγος 27.
    Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα στην ιστοσελίδα:

    https://www.eex.gr/news/anakoinwseis/2977-teliko-programma-3ou-sunedriou-didaktikis-onomatologias-orologias-tis-ximeias

    ______________________________________________________________

  • To νέο ΔΣ της ΕΝΕΦΕΤ (2023-2025)

    Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Δ.Σ της ΕΝΕΦΕΤ (Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία) για την περίοδο 2023-25 όπως προέκυψε από τις εκλογές της Ένωσης στις 11/11/2023 κατά τη διάρκεια του 13ου Πανελληνίου Συνεδρίου για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων, στα Ιωάννινα.

    H σύνθεση του ΔΣ έχει ως εξής:
    Πρόεδρος, Αναστάσιος Ζουπίδης, Επίκουρος Καθηγητής, ΔΠΘ
    Αντιπρόεδρος, Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παν. Θεσσαλίας
    Γεν. Γραμματέας,Αιμιλία Μιχαηλίδη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παν. Κρήτης
    Ειδ. Γραμματέας, Γεώργιος Αμπατζίδης, Επίκουρος Καθηγητής, Παν. Θεσσαλίας
    Ταμίας, Aγγελος Σοφιανίδης, ΕΔΙΠ, Παν. Δυτικής Μακεδονίας
    Μέλη: Σταύρος Κουκιόγλου, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
    Ηλίας Μπόικος, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
    Ελένη Πετρίδου, ΕΔΙΠ, ΑΠΘ
    Γεώργιος Στύλος, ΕΔΙΠ, Παν. Ιωαννίνων
    ______________________________________________________________

  • Πένθος στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας / Έφυγε από τη ζωή η Αντιπρύτανης-Καθηγήτρια Aννα Σπύρτου

    Με μεγάλη λύπη ανακοινώνουμε τον θάνατο της συναδέλφου Αννας Σπύρτου, καθηγήτριας της διδακτικής των φυσικών επιστημών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

    Tους τελευταίους μήνες η Aννα έδινε μάχη για την υγεία της. «Παρ’όλη την περιπέτειά της δεν έλειψε ούτε μια φορά από τα καθήκοντά της ως Αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας και από την υλοποίηση του οράματός της για την ολιστική μέριμνα που»,
    όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η Σύγκλητος του ΠΔΜ, «αποτελεί ένα πρόγραμμα ορόσημο για το Ίδρυμα, για το οποίο είμαστε όλοι τόσο περήφανοι»...

    «Στο διάβα της ζωής της, υπήρξε μια γυναίκα μαχήτρια, υπερασπιζόμενη με αξιοζήλευτο πάθος και ευαισθησία τις ιδέες της, ονειρευόμενη ένα καλύτερο αύριο» προσθέτει η ανακοίνωση της Συγκλήτου.

    H Αννα διετέλεσε πρόεδρος της ΕΝΕΦΕΤ, ενώ εργάστηκε με ζήλο για το περιοδικό της ΕΝΕΦΕΤ, του οποίου ήταν διεθύντρια σύνταξης.
    Εργάστηκε ακόμη και για τη σύνταξη νέων προγραμμάτων φυσικών επιστημών για το δημοτικό σχολείο.

    H προσφορά της υπήρξε όντως ανεκτίμητη και η μνήμη της θα είναι αιωνία.

    ______________________________________________________________

    (23/12/2023)

    Δημοσίευση νέου τεύχους του περιοδικού της ΕΝΕΦΕΤ

  • Από την ΕΝΕΦΕΤ ανακοινώνεται η δημοσίευση του 1ου τεύχους του 3ου Τόμου του περιοδικού της Ένωσης "ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ" (Tόμος 3, τεύχoς 1, 2023).

  • Δείτε όλα τα τεύχη στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/RiSTE/issue/archive

    Σημειώνεται ότι το 2ο τεύχος του 2ου τόμου είναι ειδικό τεύχος που περιλαμβάνει εργασίες που παρουσιάστηκαν στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΝΕΦΕΤ (Αθήνα, 2021). Παρακάτω παρατίθενται πληροφορίες και για τον 1ο Τόμο (επίσης ειδικό τεύχος) του περιοδικού.

    _______________________________________________________________________

    (18-06-2021)
    Κυκλοφόρησε το 1ο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού της ΕΝΕΦΕΤ:
    ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

  • Στην ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/RiSTE έχει αναρτηθεί το 1ο τεύχος (Τόμος 1, Aρ. 1) του ηλεκτρονικού περιοδικού της ΕΝΕΦΕΤ
    "ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ".

    Το περιοδικό εκδίδεται από την "Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία" (ΕΝΕΦΕΤ), δημοσιεύεται στον ιστότοπο του "Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης" (ΕΚΤ) και είναι διαθέσιμο με ανοικτή πρόσβαση.

    Εκδότης: Aννα Σπύρτου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Πρόεδρος ΕΝΕΦΕΤ), Δημήτριος Σταύρου, Πανεπιστήμιο Κρήτης (Αντιπρόεδρος ΕΝΕΦΕΤ)

    Το τεύχος είναι ειδικό και σε αυτό δημοσιεύονται προσκεκλημένα άρθρα των παρακάτω διακεκριμένων μελών της ΕΝΕΦΕΤ:
    Κυριάκος Αθανασίου
    Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης
    Πέτρος Π. Καριώτογλου
    Παναγιώτης Γ. Μιχαηλίδης
    Γεώργιος Τσαπαρλής
    Βασίλης Τσελφές
    Χρύσα Τζουγκράκη
    Κρυσταλλία Χαλκιά
    Δημήτρης Ψύλλος
    _______________________________________________________________________

    (24/11/2023)

    Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών Ερευνα & Πράξη
    Science Education: Research & Praxis Journal_Νέο Τεύχος - New issue Editor Journal SERP

    Κυρ 19 Νοε, 12:52?π.μ. (πριν από 5 ημέρες)
    Αγαπητοί και αγαπητές συνάδελφοι, αγαπητοί και αγαπητές αναγνώστες/-τριες,

    Σας προσκαλούμε να δημιουργήσετε λογαριασμό στη νέα ιστοσελίδα του περιοδικού μας "Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη",
    https://serp.ecedu.uoi.gr/ Το περιοδικό αντιμετώπισε μια σειρά τεχνικών θεμάτων τον προηγούμενο καιρό. Δουλεύουμε σκληρά για την πλήρη αποκατάστασή του και λυπούμαστε που η ενημέρωσή σας εκ μέρους μας υπήρξε ελλιπής.

    Σας ενημερώνουμε ότι στο site του περιοδικού "Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη" αναρτήθηκε το διπλό τεύχος 87-88: https://shorturl.at/gnNR0 (https://shorturl.at/gnNR0) με πλούσια και ενδιαφέροντα άρθρα από το χώρο της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.
    Μπορείτε ακόμα να απολαύσετε το θεματικό διπλό τεύχος 85-86 (https://shorturl.at/lv017) που παρουσιάζει εκφάνσεις κρίσης στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον και τις προοπτικές εξέλιξης μέσα από το πρίσμα της κοινωνικο-πολιτισμικής δραστηριότητας και έρευνας.
    Με μεγάλη μας χαρά αναμένουμε τα δικά σας άρθρα. Καλή σας ανάγνωση! Η Εκδοτική Ομάδα https://serp.ecedu.uoi.gr/

    ______________________________________________________________

    ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΠΗΧΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ

    Ανακοινώθηκαν οι συντελεστές απήχησης (impact factors, IF) των επιστημονικών περιοδικών (συντελεστές απήχησης διετίας, 2-year IF) για το έτος 2022 (ανακοινώθηκαν το καλοκαίρι 2023, ISI Journal Citation Reports © 2022). Oι 2-year IF των των γενικών και ειδικών περιοδικών διδακτικής φυσικών επιστημών έχουν ως εξής:

    Studies in Science Education: 4,9
    Journal of Research in Science Teaching: 4,6
    Journal of Science Education and Technology: 4,4
    Science Education: 4,3
    Physical Review Physics Education Research: 3,1
    Chemistry Education Research and Practice: 3,0
    Journal of Chemical Education: 3,0
    Science & Education: 2,8
    International Journal of Science Education: 2,3
    Research in Science Education: 2,3
    International Journal of Science and Mathematics Education: 2,2
    Research in Science & Technological Education: 1,6
    Biochemistry and Molecular Biology Education: 1,4
    Journal of Baltic Science Education: 1,232
    Chemistry Teacher International: 1,1
    Journal of Biological Education: 1,1
    American Journal of Physics: 0,9
    The American Biology Teacher: 0,5

    ______________________________________________________________

    (03-11-2022)

    Περιοδικό "Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη"

  • Στην ιστοσελίδα https://serp.ecedu.uoi.gr/ μπορείτε να βρείτε δωρεάν τα τεύχη του περιοδικού "Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη" (SERP).

    Σημειώστε το θεματικό τεύχος (Αρ. 84, έτος 2022): «Μάθηση μέσω Πρακτικών των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής». Επιμελητής Θεματικού Τεύχους: Μιχαήλ Σκουμιός.

    Σημειώστε ακόμη και το ειδικό θεματικό τεύχος αρ. 81 (2021) με θέμα: «Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην εποχή του COVID-19». Επιμελητής Ειδικής Έκδοσης: Μιχάλης Καλογιαννάκης.

    Τέλος, επισημαίνεται και το τεύχος 76: Special Issue - Αφιέρωμα στο 11ο Συνέδριο: Οι Φ.Ε. στην Προσχολική Εκπαίδευση. Στο τεύχος δημοσιεύονται πέντε άρθρα, τα οποία αποτελούν κεντρικές ομιλίες του συνεδρίου.
    http://sece.gr/9thconference/.

    Από την Ερευνητική Ομάδα Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών -@fise group- της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
    _______________________________________________________________

    (02-03-2022)

    Νέο Διοικητικό Συμβούλιο ΕΝ.Ε.Φ.Ε.Τ. 2021-2023

  • Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Δ.Σ της ΕΝΕΦΕΤ (Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία) για την περίοδο 2021-23 όπως προέκυψε από τις εκλογές της Ένωσης στις 21/11/2021 κατά τη διάρκεια του 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στην Αθήνα.
    Η σύνθεση του νέου Δ.Σ έχει ως εξής:

    Πρόεδρος, Αναστάσιος Ζουπίδης, Επίκουρος Καθηγητής, ΔΠΘ
    Αντιπρόεδρος, Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης
    Γεν. Γραμματέας, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, ΕΔΙΠ, ΕΚΠΑ
    Ειδ. Γραμματέας, Αναστάσιος Μολοχίδης, Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ
    Ταμίας, Λεμονιά Αντώνογλου, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια
    Μέλη:
    Ιωάννης Λεύκος, ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
    Ιωάννης Σταράκης, ΕΔΙΠ ΕΚΠΑ
    Aγγελος Σοφιανίδης, Σ.Ε.Π., Πανεπιστήμιο Λευκωσίας - Παν. Υπότροφος, ΠΔΜ
    Γεώργιος Στύλος, ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
    _______________________________________________________________

    (13-11-2021) NEA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» {Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση (2014-2020)}, ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας την 11/11/2021 τα νέα προγράμματα σπουδών.
    Πρόκειται για 166 νέα προγράμματα σπουδών γενικής εκπαίδευσης (123 που εκπονήθηκαν εκ νέου και 43 επικαιροποιημένα), για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, τα οποία παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη τύπου από την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, παρουσία της υφυπουργού κ. Ζέττας Μακρή και του Προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Αντωνίου.
    Tα νέα προγράμματα θα εφαρμοσθούν πιλοτικά από τις 22 Νοεμβρίου 2021 στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.
    H πιλοτική εφαρμογή θα συνεχιστεί και κατά το σχολικό έτος 2022-2023, ενώ κατά το σχολικό έτος 2023-2024 τα νέα Προγράμματα θα ισχύσουν καθολικά, με την ταυτόχρονη έναρξη της εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου.

  • Tα νέα προγράμματα και τα αντίστοιχα ΦΕΚ έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://iep.edu.gr/el/index.php?option=com_content&view=article&id=3388

  • (14-11-2021) ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ: Υπενθυμίζεται ότι επί υπουργίας της κ. Aννας Διαμαντοπούλου και στο πλαίσιο της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) / Νέο πρόγραμμα σπουδών», είχαν συνταχθεί νέα προγράμματα σπουδών για τη γενική εκπαίδευση, για τα οποία μάλιστα πραγματοποιήθηκε πιλοτική εφαρμογή. Δυστυχώς, η εν τω μεταξύ κυβερνητική μεταβολή (2015-2019) είχε αποτέλεσμα τη μη εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών.
    Για τις φυσικές επιστήμες στο Γυμνάσιο και για τα εξής γνωστικά αντικείμενα: 1. Βιολογία (Γ΄ τάξης Γυμνασίου) 2. Φυσική (Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου) 3. Χημεία (Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου), διαβάστε το (ΦΕΚ 97/Β/22-1-2014) με την υπουργική απόφαση-έγκριση της πιλοτικής εφαρμογής και τα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα σπουδών.

    Γεώργιος Τσαπαρλής
    _______________________________________________________________________

    (08-08-2021)
  • ΝΕΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ:

    PROBLEMS AND PROBLEM SOLVING IN CHEMISTRY EDUCATION (Analysing Data, Looking for Patterns and Making Deductions)

    Georgios Tsaparlis, Editor

    ADVANCES IN CHEMISTRY EDUCATION SERIES, No. 7. Publisher: Βρετανική Χημική Εταιρεία (ROYAL SOCIETY OF CHEMISTRY).

  • Πρόκειται για έναν συλλογικό τόμο 511 σελίδων, σε έγχρωμη εκτύπωση. ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (Βιβλία Διδακτικής της Χημείας)

    Από το βιβλίο αυτό προέρχεται το άρθρο του Γεωργίου Τσαπαρλή, με τίτλο "Συμβολή στην Έρευνα για τη Λύση Προβλημάτων Χημείας" που περιλαμβάνεται στο 1ο τεύχος του 1ου τόμου του νέου ηλεκτρονικού περιοδικού της ΕΝΕΦΕΤ "ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ" (βλ. παραπάνω).
    Πολλοί ειδικοί από διάφορες χώρες (Αυστραλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδάς, Σουηδία) συνεισέφεραν στην υλοποίηση του βιβλίου. Συνολικά, υπάρχουν δεκαοκτώ κεφάλαια που καλύπτουν πολλές και ποικίλες πτυχές της λύσης προβλημάτων χημείας. Σημειωτέον ότι το βιβλίο ολοκληρώνεται με ένα κεφάλαιο/υστερόγραφο του Γ. Τσαπαρλή που περιέχει: (α) πληροφορίες σχετικά με τον ιό SARS-CoV-2 και τη νόσο COVID-19 (συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για κορυφαία εμβόλια και πώς λειτουργούν), ειδικά σε σχέση με τη λύση προβλημάτων και (β) μια αναλογία μεταξύ της θεωρίας του χάους και της έρευνας για τη λύση προβλημάτων.
    H τρέχουσα πανδημία COVID-19 έχει αναδείξει τη σημαντική συμβολή της χημείας (μαζί με πολλούς άλλους επιστημονικούς κλάδους) στον προσδιορισμό (μέσα σε δώδεκα ημέρες!) της δομής του ιού που προκαλεί την ασθένεια (SARS-CoV-2), στην ανάπτυξη κατάλληλων διαγνωστικών τεστ για την ανίχνευση και παρακολούθηση των θετικών κρουσμάτων, στη σύνθεση των κατάλληλων φαρμάκων για την πρόληψη και την καταπολέμηση των βαρέων νοσήσεων, και το πιο σημαντικό στην παρασκευή ασφαλών και αποτελεσματικών εμβολίων, παρέχοντας έτσι έναν τρόπο ελέγχου και τερματισμού της πανδημίας.
    _______________________________________________________________

  • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Με μεγάλη λύπη γνωστοποιείται ο θάνατος των παρακάτω σπουδαίων συναδέλφων:

    (1) John Gilbert
    (2) Norm Lederman
    (3) George Bodner
    (4) Peter Fensham

  • O John K. Gilbert (1940-2020) πέθανε ξαφνικά στις 9 Φεβρουαρίου 2020 σε ηλικία 80 ετών. Ήταν καθηγητής στο University of Reading (UK). Για περισσότερο από 50 χρόνια, είχε μια εκπληκτική συμβολή στην έρευνα, την πράξη και τις πολιτικές της διδακτικής των φ.ε. Τα ερευνητικά θέματά του ήταν ποικίλα, όπως εναλλακτικές ιδέες, μοντέλα και μοντελοποίηση, οπτικοποίηση, επαγγελματική ανάπτυξη, εκπαιδευση βασιζόμενη στο συγκείμενο (context), διδακτική της χημείας και εκπαίδευση ενηλίκων (το θέμα του τελευταίου βιβλίου του). Για περισσότερα από 20 χρόνια υπήρξε ο editor-in-chief του International Journal of Science Education, ενώ ήταν επιμελητής έκδοσης πληθώρας βιβλίων. Τέλος, έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της ESERA, το 1995. Το 2001 έλαβε το παρακάτω πολύ σπουδαίο βραβείο: the NARST Distinguished Contributions to Science Education through Research Award (DCRA).

  • O Norman G. Lederman πέθανε στις 26 Φεβρουαρίου 2021 σε ηλικία 69 ετών, έπειτα από σύντομη και απροσδόκητη ασθένεια. Κατά την 47-χρονη καριέρα του, εργάστηκε για να γεφυρώσει τους κόσμους των δασκάλων των φ.ε. των εκπαιδευτών των δασκάλων των φ.ε. και των ερευνητών της διδακτικής των φ.ε. Από το 2001 ήταν καθηγητής στο Oregon State University (OSU). Θεωρούνταν εξαιρετικός δάσκαλος και αφιερωμένος σύμβουλος των σπουδαστών του. Διετέλεσε πρόεδρος της NARST και το 2011 τιμήθηκε από τη NARST με το βραβείο "for Distinguished Contributions to Science Education through Research".

  • O George Michael Bodner (1946-2021) πέθανε στις 19 Μαρτίου 2021 σε ηλικία 75 ετών. Υπήρξε δημοφιλής δάσκαλος, πρωτοποριακός ερευνητής και ηγέτης στο Τμήμα Χημείας και Βιοχημείας του Purdue University, για περισσότερα από 40 χρόνια. Επίσης κατέλαβε ηγετικές θέσεις στην Αμερικανική Χημική Εταιρεία. Πήγε στο Purdue το 1977 και το 1981 μαζί με τον J. Dudley Herron πρότειναν τη δημιουργία του μεταπτυχιακού προγράμματος στη διδακτική της χημείας, που έδωσε περισσότερα από 100 διδακτορικά διπλώματα. Έλαβε πολλά τιμητικά βραβεία (π.χ. ACS George C. Pimentel Award in Chemical Education / ACS Award for Achievement in Research for the Teaching and Learning of Chemistry / RSC Nyholm Prize for Education). Συνέγραψε πληθώρα επιστημονικών άρθρων και κεφαλαίων σε βιβλία.

  • Ο Vale Peter Fehnsham (1927-2021) πέθανε στις 23 Αυγούστου 2021 σε ηλικία 93 ετών. Υπήρξε ο πρώτος καθηγητής διδακτικής φυσικών επιστημών στην Αυστραλία και ήταν ο ιδρυτής της Australasian Science Education Research Association (ASERA). Διετέλεσε καθηγητής στην Παιδαγωγική Σχολή του Monash University από το 1967 μέχρι το 1992. Ανέπτυξε πολλά ερευνητικά πεδία και άφησε πολλούς εξαίρετους μαθητές. Συγγραφέας βιβλίων όπως "The Content of Science", έγινε περισσότερο γνωστός για την πρωτοποριακή εργασία του "Science for All" (1985).
    _______________________________________________________________

    (22-02-2021)
    ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ 11ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΝΕΦΕΤ (ΦΛΩΡΙΝΑ, 2019)

  • Στην ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://synedrio2019.enephet.gr/?page_id=1386 έχει αναρτηθεί σε τελική μορφή ο Τόμος των Πρακτικών του συνεδρίου (βλ. και σελίδα ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ του παρόντος ιστοτόπου).
    _______________________________________________________________________

    11o Πανελλήνιο Συνέδριο "Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση

    Tο συνεδριο διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία διαδικτυακά από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στις 6, 7 και 8 Νοεμβρίου 2020.
    Θέμα του συνεδρίου: Χαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πράξης.
    Οργάνωση: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (ΠΤΝ) Σχολής Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
    Επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής: Καθηγήτρια Κατερίνα Πλακίτση, Πρόεδρος ΠΤΝ
    Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα http://sece.gr/ του συνεδρίου

    _______________________________________________________________

    (10-08-2019)

    Νέο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Διδακτικής της Χημείας

  • Τον Ιούλιο 2019 κυκλοφόρησε το νέο διεθνές περιοδικό διδακτικής της χημείας, με τίτλο "Chemistry Teacher International". To περιοδικό είναι ανοικτής πρόσβασης στη διεύθυνση https://www.degruyter.com/view/j/cti/. Το περιοδικό εκδίδεται από την Commitee on Chemistry Education της IUPAC. O υπότιτλος του περιοδικού (Best Practices in Chemistry Education) καθορίζει τον σκοπό του περιοδικού, που έχει ειδικούς στόχους (α) να γεφυρώσει το κενό μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης, (β) να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για όλες τις δραστηριότητες της IUPAC στο πεδίο της εκπαίδευσης και γ) να δημιουργήσει ένα διεθνές περιοδικό μη συνδεόμενο με οποιαδήποτε γεωγραφική περιοχή ή χώρα. Επιμελητές έκδοσης του περιοδικού είναι ο Jan Apotheker (University of Groningen, Groningen, Ολλανδία) και η Iwona Maciejowska (Jagiellonian University, Κρακοβία, Πολωνία).

    _______________________________________________________________
  • Νέο Διοικητικό Συμβούλιο ΕΝ.Ε.Φ.Ε.Τ. 2019-21

  • Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝ.Ε.Φ.Ε.Τ. (Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία) για την περίοδο 2019-21 εξελέγη στις 20/4/2019, κατά τη διάρκεια του 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. στη Φλώρινα. Το νέο Δ.Σ. συγκροτήθηκε σε σώμα και η σύνθεσή του έχει ως εξής:
    Πρόεδρος: Aννα Σπύρτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
    Αντιπρόεδρος: Δημήτριος Σταύρου, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης
    Γεν. Γραμματέας: Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
    Ειδ. Γραμματέας: Kωνσταντίνα Στεφανίδου, ΕΔΙΠ ΕΚΠΑ
    Ταμίας: Λεμονιά Αντώνογλου, Ερευνήτρια
    Μέλη: Σπυρίδων Κόλλας (Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας, Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΚΠΑ), Ιωάννης Λεύκος (ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), Αναστάσιος Μολοχίδης (Επίκουρος Καθηγητής ΑΠΘ), Ιωάννης Σταράκης (EΔΙΠ ΕΚΠΑ)

    _______________________________________________________________

    ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Ερευνητών της ΕΝΕΦΕΤ

  • Πραγματοποιήθηκε από τις 2-4 Απριλίου 2018, Valis Hotel, Αγριά Βόλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Το συνέδριο διοργανώθηκε από την ΕΝΕΦΕΤ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Ξενοδοχείο Valis στην Αγριά Βόλου από Μ. Δευτέρα 02 Απριλίου 2018 έως Μ. Τετάρτη 04 Απριλίου 2018.
    Πρόσφατα δημοσιεύθηκαν τα πρακτικά (αρχική έκδοση) του συνεσδρίου, που είναι διαθέσιμα στον παρακάτω σύνδεσμο:
    https://drive.google.com/file/d/1MPWTMNdi1rO9HxRaJkkUykdoyWbKFImC/view
    _______________________________________________________________
    (20-01-2019)

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες

  • To συνέδριο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο, από 9 μέχρι και 11 Noεμβρίου 2018
    Τα πρακτικά είναι δημοσιευμένα στον ΙΣΤΟΤΟΠΟ του συνεδρίου.
    _______________________________________________________________

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΟΧΗΜΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

  • Δείτε στη σελίδα ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ / ΒΙΒΛΙΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΛΥΚΕΙΟ εκπαιδευτικό υλικό για: ηλεκτρόλυση, ηλεκτρολύτες, γαλβανικά στοιχεία και δυναμικά οξειδοαναγωγής

    ______________________________________________________________

    (19-02-2018)

    ΝΕΚΡΟΛΟΓΙΑ: Alex H. Johnstone - Πρωτοπόρος στην έρευνα για τη διδασκαλία της χημείας και των φυσικών επιστημών

    Ο καθηγητής Alex Η. Johnstone απεβίωσε σε ηλικία 87 ετών, την 1η Δεκεμβρίου 2017, και η νεκρώσιμη ακολουθία έγινε την 8η Δεκεμβρίου 2017 στην St Ninians United Free Church, στο Stirling της Σκοτίας. Υπηρέτησε ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης και υπήρξε διεθνώς ανεγνωρισμένος επιστήμονας και πρωτοπόρος στην έρευνα για τη διδασκαλία και τη μάθηση της χημείας και των φυσικών επιστημών. Πολύ σωστά, θεωρείται ως ένας από τους ιδρυτές της διδακτικής της χημείας ως επιστημονικού αντικειμένου.

    Γεννήθηκε το 1930 στο Εδιμβούργο και μεγάλωσε στο κοντινό και παραθαλάσσιο Leith (Λιθ). Στο πανεπιστήμιο σπούδασε χημεία, φυσική, μαθηματικά, βοτανική και βιβλικές σπουδές και έλαβε πτυχίο χημείας με βαθμό άριστα από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. Αφού έλαβε την προβλεπόμενη κατάρτιση ως εκπαιδευτικός, υπηρέτησε συνολικά επί 13 χρόνια ως καθηγητής χημείας πρώτα στο κολλέγιο George Watson στο Εδιμβούργο και εν συνεχεία επικεφαλής καθηγητής χημείας στο σχολείο μέσης εκπαίδευσης (high school) στο Stirling της Σκωτίας. Κατά τη θητεία του στο Stirling, επανέγραψε (μαζί με τον Τ. Ι. Morrison) το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος σπουδών χημείας για τα σχολεία της Σκωτίας, καθώς και διάφορα συνοδευτικά εγχειρίδια που επηρέασαν τη διδασκαλία της σχολικής χημείας για μια γενιά ("Chemistry takes shape", 4 τόμοι, 1965). Διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στην εισαγωγή του πρωτοποριακού μεταλυκειακού 6ου έτους σπουδών (Sixth Years Studies) σε θέματα φυσικών επιστημών σε όλη τη Σκωτία. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ήταν επίσης κύριος εξεταστής στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων της Σκωτίας, ενώ εξεπόνησε και διδακτορικό δίπλωμα στη διδακτική της χημείας στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης.

    Οι μεγάλες ακαδημαϊκές του ικανότητες τον έφεραν σε θέση λέκτορα στο Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης, όπου εν συνεχεία εξελίχθηκε σε ανώτερο λέκτορα και σε υφηγητή της ανόργανης χημείας. Υπήρξε ιδρυτής και διευθυντής του "Κέντρου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών" (Centre for Science Education) στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης, ενός διεθνούς φήμης κέντρου για την παιδαγωγική έρευνα στις φυσικές επιστήμες. Η Σχολή Θετικών Επιστημών δημιούργησε ειδικά γι' αυτόν και τον διόρισε στη θέση του καθηγητή της Διδακτικής Φυσικών Επιστημών, όπου υπηρέτησε μέχρι τη συνταξιοδότησή του.

    Η πανεπιστημιακή σταδιοδρομία του, επί σχεδόν 30 χρόνια, αφιερώθηκε στην έρευνα για τη διδασκαλία και τη μάθηση της χημείας και των άλλων φυσικών επιστημών. Επέβλεψε πάνω από 80 διδακτορικούς φοιτητές και συνέγραψε πάνω από 200 ερευνητικές εργασίες, 8 βιβλία και 11 προσκεκλημένα κεφάλαια βιβλίων, εκτός από ένα ευρύ φάσμα άλλου διδακτικού υλικού. Έδωσε πολυάριθμες προσκεκλημένες ομιλίες σε συνέδρια και διετέλεσε πρόεδρος του Τμήματος Εκπαίδευσης της Βασιλικής Εταιρείας της Χημείας και αντιπρόεδρος της Εταιρείας αυτής.

    Μεγάλη διεθνή επιρροή άσκησε και ασκεί τόσο σε ερευνητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο η κατά Johnstone διάκριση των τριών επιπέδων στη διδασκαλία της χημείας, του μακροσκοπικού, του συμβολικού και το υπομικροσκοπικού (το διάσημο “τρίγωνο του Johnstone”). Eνώ οι δάσκαλοι της χημείας κινούνται άνετα στο εσωτερικό του τριγώνου, χρησιμοποιώντας και συνδέοντας μεταξύ τους και τα τρία επίπεδα, αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους νεαρούς μαθητές της χημείας, οι οποίοι θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να το πετύχουν. Κατά συνέπεια και σύμφωνα με τον Johnstone, αν θέλουμε οι νεαροί μαθητές να μοιραστούν τον ενθουσιασμό μας για τη χημεία, θα πρέπει να εναρμονίσουμε τη λογική μέθοδο στο μάθημα αυτό με μια ψυχολογική προσέγγιση που μάς προσφέρει η παιδαγωγική έρευνα. Πολύ σημαντικές υπήρξαν ακόμη οι εργασίες του Johnstone οι σχετικές με τη λύση προβλημάτων των φυσικών επιστημών και τη θεωρία επεξεργασίας πληροφοριών. Aλλα πεδία όπου συνεισέφερε ερευνητικά ήταν αυτά των προγραμμάτων σπουδών της χημείας, της αξιολόγησης των γνωστικών επιδόσεων των μαθητών, της εργαστηριακής διδασκαλίας και της μελέτης των στάσεων των μαθητών απέναντι στα μαθήματα των φυσικών επιστημών.

    Το έργο του αναγνωρίστηκε σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, με μετάλλια, βραβεία και προσκεκλημένες ομιλίες, όπως: Το μετάλλιο Nyholm της Βασιλικής Εταιρείας της Χημείας (1979). το μετάλλιο Mellor του Βασιλικού Αυστραλιανού Χημικού Ινστιτούτου (1987), το Μετάλλιο Brasted της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας (1996), η διάλεξη FECS της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Χημικών Εταιρειών (1997) και το βραβείο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας για Εξαιρετική Επίδοση στην Έρευνα για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση της Χημείας (2009).

    Εκτός από το επιστημονικό έργο του, είχε πολλά άλλα ενδιαφέροντα και επιδόσεις, όπως τις δεξιότητές του στα γαλλικά και τα γερμανικά, την αγάπη του για την πεζοπορία και την ορειβασία, καθώς και τα ενδιαφέροντά του για την ιστορία, τη βοτανική και τη γεωλογία. Αγαπούσε το χορωδιακό τραγούδι και ήταν επίσης λαϊκός ιεροκήρυκας στην τοπική του εκκλησία, όπου χρησιμοποίησε την προηγούμενη βιβλική του εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.

    Ο γράφων είχε την τύχη να σπουδάσει κοντά στον καθηγητή Johnstone στο Τμήμα Χημείας και στο Centre for Science Education του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άδειας το 1990, όπου διδάχθηκα μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, μελέτησα αρκετές διδακτορικές διατριβές που είχαν εκπονηθεί ή εκπονούνταν στο Κέντρο και γνώρισα πολλούς από τους συνεργάτες του. Οι συζητήσεις μαζί του ήταν ένα πλήρες σχολείο, ενώ μου έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσω βαθύτερα τον επιστήμονα, τον δάσκαλο και τον άνθρωπο Johnstone. Ιδιαίτερη εντύπωση μου είχε κάνει η συμβουλή του προς εμένα ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι "πρώτα (πρέπει να) είμαστε χημικοί και έπειτα παιδαγωγοί", με την οποία απέδιδε μεγάλη βαρύτητα στην πολύ καλή γνώση της χημείας. Δεν θα ξεχάσω ακόμη που με έπαιρνε μαζί του σε επιστημονικές συναντήσεις και εργασίες σε σχολεία τόσο εντός όσο και εκτός Γλασκόβης, καθώς και στα φοιτητικά εργαστήρια γενικής χημείας και στα φροντιστηριακά μαθήματά του. Πολύτιμα ήταν και τα επιστημονικά σεμινάρια διδακτικής φυσικών επιστημών που διεξάγονταν τακτικά στο Κέντρο. Οι σπουδές μου κοντά του επηρέασαν καθοριστικά την όλη έρευνά μου στη διδακτική της χημείας και των φυσικών επιστημών τόσο θεματικά όσο και μεθοδολογικά, και δεν είναι τυχαίο που με την επιστροφή μου από τη Γλασκόβη στα Ιωάννινα ανέλαβα την επίβλεψη των πρώτων διδακτορικών φοιτητών μου στη διδακτική της χημείας.

    Η επιστημονική σχέση μου και συνεργασία με τον καθηγητή Johnstone υπήρξε αδιάλειπτη και αποδοτικότατη από τότε που τον γνώρισα μέχρι τον θάνατό του. Ιδιαιτέρως σημαντική και καθοριστική ήταν η συμβολή του ως σύμβουλος έκδοσης και ως κριτής εργασιών του περιοδικού Chemistry Education Research and Practice (CERP), που ίδρυσα το 2000, έπειτα από το συνέδριο ECRICE (βλ. παρακάτω). Σημειωτέον ότι το περιοδικό CERP αφιέρωσε το ειδικό τεύχος του έτους 2006 στον καθηγητή Johnstone: Chemical Education Research in Glasgow in Perspective. Ηταν ακόμη προσκεκλημένος ομιλητής στο 5ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Έρευνα στη Διδακτική της Χημείας (European Conference on Research in Chemical Education, ECRICE) που διοργάνωσα το 1999 στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, καθώς και στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση" το 2007, επίσης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (σε αυτό το συνέδριο, ήμουν πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής). Οι δύο μνημειώδεις αυτές ανακοινώσεις του έχουν δημοσιευθεί και είναι διαθέσιμες:

  • Johnstone, A. H. (2000). Teaching of Chemistry – Logical or psychological? Chemistry Education Research and Practice, 2000,1, 9-15 http://dx.doi.org/10.1039/A9RP90001B
  • Johnstone, A. H. (2007). Science education: we know the answers; let's look at the problems (Διδακτική φυσικών επιστημών: ξέρουμε τις απαντήσεις - ας κοιτάξουμε τα προβλήματα) Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου "Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση", Κεντρικές Ομιλίες: http://kodipheet.chem.uoi.gr/fifth_conf/teyxosA.php)

    Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω ότι ο Alex ήταν σπουδαίος ομιλητής και οξυδερκής συγγραφέας, ενώ τον διέκριναν πάντα ένα πηγαίο χιούμορ και μια συνεχής αισιόδοξη και χαρούμενη άποψη της ζωής. Δημιούργησε μια εξαιρετική οικογένεια, με τη σύζυγό του Μάρθα, με την οποία έζησαν μαζί επί 70 χρόνια και τους δύο γυιους τους David και Alan. Και στους τρεις εκφράζω τα ειλικρινή και θερμά μου συλλυπητήρια. Αιωνία η μνήμη του.

    Γεώργιος Τσαπαρλής, Ομότιμος Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών
    Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Χημείας
    _______________________________________________________________

    (13-02-2018)

    Η Κατερίνα Πλακίτση εξελέγη Πρόεδρος της ISCAR

    H Κατερίνα Πλακίτση, καθηγήτρια της διδακτικής των εννοιών των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, εξελέγη γα την τριετία 2017-2020 πρόεδρος της International Society for Cultural-historical Activity Research (ISCAR). Συγχαρητήρια και καλή-παραγωγική θητεία.
    _______________________________________________________________

    O καθ. Γεώργιος Τσαπαρλής λαμβάνει το Βραβείο Εκπαίδευσης της Βασιλικής Εταιρείας της Χημείας

  • Στις 17 Μαίου 2017, το Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας (University of East Anglia, UEA, Norwich, Aγγλία) υποδέχθηκε τον Γεώργιο Τσαπαρλή, ομότιμο καθηγητή διδακτικής των φυσικών επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, για να παρουσιάσει τη διάλεξή του επί τη απονομή σε αυτόν του Βραβείου Εκπαίδευσης της Βασιλικής Εταιρείας της Χημείας για το 2016 (Royal Society of Chemistry, RSC).
    Ο καθηγητής Τσαπαρλής έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα στη Φυσικοχημεία από το UEA. Ακριβώς εις αναγνώριση της επιστημονικής του παιδείας και της μακράς παράδοσης της Διδακτικής της Χημείας στο UEA, επέλεξε να του απονεμηθεί το βραβείο σε αυτό το πανεπιστήμιο.
    To βραβείο μαζί με μετάλλιο απένειμε στον Γ. Τσαπαρλή ο Gareth Price, καθηγητής Φυσικοχημείας στο Πανεπιστήμιο του Bath και πρόεδρος του Συμβουλίου Εκπαίδευσης της RSC, o oποίος ταξίδεψε από το Bath για την απονομή του βραβείου.
    Η ομιλία του καθ. Τσαπαρλή είχε τίτλο “Λύση προβλημάτων: Θέματα, Προβλήματα και Λύσεις” και προκάλεσε ενθουσιασμό με την αναλυτική ανασκόπηση των προκλήσεων που εμφανίζονται όταν διδάσκουμε τους σπουδαστές να λύνουν προβλήματα, ενώ έδωσε το έναυσμα για μια ζωντανή συζήτηση και έναν διαρκή στοχασμό.

  • O κύκλος των διαλέξεων του καθ. Τσαπαρλή, στο πλαίσιο της απονομής του Βραβείου Εκπαίδευσης της RSC, περιέλαβε ακόμη ομιλίες στο Πανεπιστήμιο Keele (στις 15 Μαίου 2017) και στο Berlington House του Λονδίνου, έδρα της RSC (στις 19 Mαίου 2017).

  • Το βραβείο απενεμήθη στον Γ. Τσαπαρλή "για την εκτεταμένη και επί πολλά έτη συμβολή του στην έρευνα της διδακτικής της χημείας, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι ήταν ο ιδρυτής και επιμελητής έκδοσης (editor) του περιοδικού Chemistry Education Research and Practice, που τώρα κατατάσσεται ως το κορυφαίο περιοδικό διδακτικής της χημείας».

    ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ (δείτε το αρχείο για το EDUCATION AWARD):

  • ΙΣΤΟΣΤΟΠΟΣ BAΣΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
    _______________________________________________________________
    (27-04-2017)

    Περιοδικό "ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"

  • Στην ιστοσελίδα http://physcool.web.auth.gr/ έχει αναρτηθεί σε μορφή αρχείου pdf το 14ο τεύχος του περιοδικού "Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση" (Aνοιξη 2017).

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Σύμφωνα με ανακοίνωση της συντακτικής ομάδας (βλ. Editorial, Μάρτιος 2017), το παρόν 14ο τεύχος ολοκληρώνει τον κύκλο ηλεκτρονικής έκδοσης του περιοδικού (τουλάχιστον την πρώτη περίοδο λειτουργίας του).

    Μπορείτε ακόμη να βρείτε και να κατεβάσετε δωρεάν, εκτός από το τρέχον τεύχος, και όλα τα προηγούμενα τεύχη του περιοδικού. Την Εκδοτική Ομάδα συγκροτούν οι: Κουμαράς Παναγιώτης (Καθηγητής του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ), Μουρούζης Παναγιώτης (Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Κέρκυρας, Πρόεδρος ΠΑΝΕΚΦΕ), Πιερράτος Θεόδωρος (Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Ευόσμου), Πολάτογλου Χαρίτων (Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής ΑΠΘ). Τη Συντακτική Επιτροπή αποτελούν οι: Παναγιώτης Κουμαράς, Χαρίτων Πολάτογλου, Θεόδωρος Πιερράτος και Σταματία Αρτέμη (Υποψ. Διδάκτωρ Τμ. Φυσικής του ΑΠΘ).
    ______________________________________________________________

    (26 Φεβρουαρίου 2017) ΔΕΙΤΕ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

    1) την Γ΄ΕΚΔΟΣΗ του βιβλίου ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ - ΧΗΜΕΙΑ - BIOΛΟΓIA) ΓΙΑ ΔΙΩΡΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    2)To βιβλίο ΧΗΜΕΙΑ για τη Β΄ Τάξη Γυμνασίου (με έμφαση στη μακροσκοπική προσέγγιση και στη νοηματική εισαγωγή του μορίου και του ατόμου)
    3) To βιβλίο ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ με την προσέγγιση καταστάσεων της ύλης (SOMA).
    4) To βιβλίο ΧΗΜΕΙΑ B΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, με έμφαση στη σύνδεση της χημείας με τη ζωή και τις εφαρμογές.
    4) Το βιβλίο ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ - ΧΗΜΕΙΑ) ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ και τα πρόσθετα στο προηγούμενο βιβλίο μαθήματα βιολογίας.

    Δείτε ακόμη και: (i) ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΦΥΣΙΚΗΣ, ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ για το γυμνάσιο και το λύκειο στην ΚΥΠΡΟ, (ii) πληροφορίες για έναν συλλογικό τόμο προς τιμήν του ομότ. καθ. Αποστόλου Κατσίκη και (ii) για τρία νέα αγγλόφωνα βιβλία διδακτικής φ.ε. και χημείας.
    ______________________________________________________________

    (10-11-2016)

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες

  • Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο, από 14 μέχρι και 16 Οκτωβρίου 2016, το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες
  • Το συνέδριο διοργάνωσαν το "Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής" του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου και το "Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών" του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, υπό την αιγίδα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
    Υπεύθυνοι της διοργάνωσης ήταν τα μέλη ΔΕΠ Μιχάλης Σκουμιός και Χρυσάνθη Σκουμπουρδή.
    Προσκεκλημένοι ομιλητές ήταν οι: Maria G. Bartolini (Bussi Department of Education and Human Studies, University of Modena and Reggio Elimia, Italy), Cecile de Hosson (Laboratoire de didactique Andre Revuz, Universite Paris Diderot, Paris, France), Μαρία Καλδρυμίδου (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Βασίλης Τσελφές (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Ιωάννης Χατζηγεωργίου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και Χρόνης Κυνηγός (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
    Παρουσιάστηκαν προφορικά 67 εργασίες (επιπλέον των κεντρικών ομιλιών), ενώ υπήρξε και ένα εργαστήριο εκπαιδευτικών σεναρίων φυσικών επιστημών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με στρογγυλό τραπέζι με θέμα "Μοναχικές πορείες, αλληλεπιδράσεις και το πέρασμα στη συνδιδασκαλία", με συντονιστή τον Φραγκίσκο Καλαβάση.
    Το Αναλυτικό Πρόγραμμα του συνεδρίου είναι δημοσιευμένο στην ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ του συνεδρίου, όπου έχουν αναρτηθεί και τα ηλεκτρονικά πρακτικά του συνεδρίου.

    _______________________________________________________________
    (10-10-2016)

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ 9ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"

  • Στην ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ της ΕΝΕΦΕΤ αναρτήθηκε ο Τόμος των Πρακτικών του συνεδρίου.
    Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 8-10 Μαίου 2015, στην Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
    _______________________________________________________________
    (31-07-2016)

    BIBΛΙA ΦΥΣΙΚΗΣ, ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΥΠΡΟΥ

  • Στη BIΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ μπορείτε να δείτε αναλυτικά προγράμματα καθώς και το πιο πρόσφατο διαθέσιμο διδακτικό και υποστηρικό υλικό για τα μαθήματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας στην Κύπρο, τόσο για το γυμνάσιο όσο και για το λύκειο.
    _______________________________________________________________
    (29-07-2016)

    BIBΛΙO: ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

  • Στη BIΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (ΒΙΒΛΙΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ)
    μπορείτε να κατεβάσετε με μορφή αρχείων Pdf ολόκληρο το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού
    "ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ" (Έκδοση: 2005)
    με συντάκτες τους Γεώργιο Τσαπαρλή και Ευάγγελο Πύργα.
    Το βιβλίο χρησιμοποιεί την Προσέγγιση Καταστάσεων της Ύλης στην εισαγωγική χημεία (States-Of-Matter-Approach, SOMA)
    _______________________________________________________________
    (29-07-2016)

    BIBΛΙΑ:
    1o ΒΙΒΛΙΟ: Εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική - Χημεία) Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    2o ΒΙΒΛΙΟ: Εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική - Χημεία - Bιολογία) Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  • Στη BIΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (ΒΙΒΛΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ)
    μπορείτε να κατεβάσετε με μορφή αρχείων Pdf ολόκληρο το περιεχόμενο του βιβλίου "Εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική - Χημεία) για την Α΄ Τάξη Γυμνασίου" (Α΄ Έκδοση, 2003), με συγγραφείς τους Γεώργιο Τσαπαρλή και Κωνσταντίνο Καμπουράκη
    Το βιβλίο καλύπτει ένα μάθημα ενιαιοποιημένης διδασκαλίας φυσικής και χημείας.

    Στην ίδια σελίδα θα βρείτε σε μορφή αρχείων Pdf και τα πρόσθετα μαθήματα βιολογίας που μαζί με τα μαθήματα φυσικής και χημείας του προηγούμενου βιβλίου συνιστούν την Β΄΄Εκδοση (2011) του βιβλίου, με τίτλο ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ - ΧΗΜΕΙΑ - ΒΙΟΛΟΓΙΑ) ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ και συγγραφείς τους Γεώργιο Τσαπαρλή, Κωνσταντίνο Καμπουράκη και Αικατερίνη Τάτση.
    Το βιβλίο καλύπτει ένα μάθημα ενιαιοποιημένης διδασκαλίας φυσικής, χημείας και βιολογίας.

    _______________________________________________________________
    (12-07-2016)

    Τιμητικός τόμος και τιμητική εκδήλωση για τον ομότιμο καθηγητή Απόστολο Κατσίκη

    Με τίτλο "Περιβάλλον, γεωγραφία, εκπαίδευση" κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο 2016 από τις "Εκδόσεις Πεδίο" συλλογικός τόμος προς τιμήν του Απόστολου Κατσίκη, ομότιμου καθηγητή Διδακτικής της Γεωγραφίας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Επιμελητές της έκδοσης είναι οι Κώστας Κώτσης και Γιώργος Νικολάου.

    Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και οι Εκδόσεις Πεδίο διοργάνωσαν την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016 εκδήλωση για την παρουσίαση και επίδοση στον κ. Κατσίκη του τόμου στην Αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος, στο κτήριο της παλιάς Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και χαιρέτησαν ο περιφερειάρχης Ηπείρου, ο δήμαρχος Ιωαννίνων και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ενώ παρέστησαν πλήθος πανεπιστημιακών και πολιτών - μεταξύ των τελευταίων και παλιοί μαθητές του κ. Κατσίκη.
    Tον τιμώμενο προσφώνησε ο Πρόεδρος του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθηγητής Κωνσταντίνος Κώτσης, συνεπιμελητής της έκδοσης, ενώ ο Γεώργιος Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών και συνεπιμελητής της έκδοσης, παρουσίασε τον τιμώμενο και το έργο του.
    Για τον κ. Κατσίκη μίλησαν ακόμη οι: Ευγενία Φλογαΐτη, Καθηγήτρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, o Νίκος Λαμπρινός, Αναπληρωτής Καθηγητής της Γεωγραφίας και της διδασκαλίας της στο ΠΤΔΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και η Αραβέλλα Ζαχαρίου, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Γενική Συντονίστρια ΠΕ/ΕΑΑ στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο / Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου.
    H εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την επίδοση του τόμου και τιμητικής πλακέτας στον κ. Κατσίκη και με αντιφώνηση του ιδίου.

  • Μπορείτε να διαβάσετε και ρεπορτάζ για την εκδήλωση που δημοσιεύθηκε την 24-06-2016 στην εφημερίδα ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ των Ιωαννίνων

  • Περισσότερα για το βιβλίο δείτε στη BIΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ή ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)
    _______________________________________________________________
    (30-05-2016)

    Δημοσιεύθηκαν τα Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου "Διδακτικές προσεγγίσεις και πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες"

  • Τα Πρακτικά του Συνεδρίου, που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη στις 16 και 17 Απριλίου 2016, δημοσιεύθηκαν στον ιστότοπο του συνεδρίου:http://physcool.web.auth.gr/synedrio2016
    Από την ίδια ιστοσελίδα μπορείτε να παρακολουθήσετε τη βιντεοσκοπημένη ειδική συνεδρία την αφιερωμένη στη μνήμη του Ανδρέα Κασσέτα, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου. (Για να δείτε τη συνεδρία, πηγαίνετε στο Πρόγραμμα του συνεδρίου.)
    ______________________________________________________________
    (16-5-2016)

    Θέσεις και Προτάσεις της ΕΝΕΦΕΤ για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών

  • Δημοσιεύθηκαν οι "Θέσεις και Προτάσεις της ΕΝΕΦΕΤ για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του Διαλόγου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση"
    ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:
    http://www.enephet.gr/library/anakoinoseis/theseis-kai-protaseis-enephet.pdf
    ______________________________________________________________

    Δημοσιεύθηκαν τα Πρακτικά του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες»

  • Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες», σελ. 1-1134, Ρόδος 2015. Επιμέλεια έκδοσης: Σκουμπουρδή Χ. και Σκουμιός Μ. Τα Πρακτικά του Συνεδρίου είναι δημοσιευμένα στον Ιστότοπο του συνεδρίου: http://ltee.aegean.gr/sekpy/
    ______________________________________________________________

    ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - Πιλοτική Εφαρμογή

  • Σύμφωνα με πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), εγκρίθηκε από τον υπουργό Παιδείας η Πιλοτική Εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες στο Γυμνάσιο και ειδικότερα για τα εξής γνωστικά αντικείμενα:

    1. Βιολογία (Γ΄ τάξης Γυμνασίου)
    2. Φυσική (Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου)
    3. Χημεία (Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου)

    Υπουργική απόφαση 4609/Γ2/15-1-2013 (ΦΕΚ 97/Β/22-1-2014)

  • Διαβάστε το ΦΕΚ με την απόφαση-έγκριση και τα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα σπουδών
    ______________________________________________________________

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΑΛΛΑΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ TOY ΚοΔιΦΕΕΤ

  • Aπό τις 10 Ιουνίου 2013 διεκόπη η προηγούμενη διεύθυνση του ΚοΔιΦΕΕΤ
    http://www.kodipheet.gr

    H νέα διεύθυνση είναι: http://kodipheet.chem.uoi.gr

    ______________________________________________________________