ΚοΔιΦΕΕΤ - Αρχική
Περί ΚοΔιΦΕΕΤ
5ο Συνέδριο
Επόμενο Συνέδριο
Προηγούμενα Συνέδρια
Πρακτικά Συνεδρίων
PARSEL
Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ελλάδα
Βιβλιογραφική Ενημέρωση
Προσεχή Διεθνή Συνέδρια
Διεθνή περιοδικά
Ειδήσεις και Ανακοινώσεις

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Παρέχουμε εδώ έναν κατάλογο γνωστών διεθνών επιστημονικών περιοδικών που αναφέρονται στην έρευνα και / ή την πράξη της διδακτικής των φυσικών επιστημών ή των επιμέρους επιστημών (φυσικής, χημείας, βιολογίας).

Πατώντας τον δείκτη του ποντικιού πάνω σε κάποιο τίτλο, μπορείτε να μπείτε απευθείας στον διαδικτυακό τόπο του αντίστοιχου περιοδικού (σε μερικές περιπτώσεις μπαίνετε στον αντίστοιχο εκδοτικό οίκο). Σ' αυτόν μπορείτε να δείτε πληροφορίες σχετικές με το περιοδικό, καθώς και τα περιεχόμενα του τρέχοντος και προηγούμενων τευχών. Στις περισσότερες περιπτώσεις, πατώντας πάνω στον τίτλο ενός άρθρου, θα πάρετε την περίληψη, τις λέξεις-κλειδιά και σε μερικές περιπτώσεις και την βιβλιογραφία (παραπομπές) του άρθρου.

Κατά κανόνα, για να δείτε τις πλήρεις εργασίες πρέπει να είστε συνδρομητής του περιοδικού ή να έχετε εισέλθει από έναν διαδικτυακό τόπο (π.χ. κάποιου πανεπιστημίου) ο οποίος έχει ελεύθερη πρόσβαση. Οι πλήρεις εργασίες είναι συνήθως σε μορφή αρχείου PDF. Γι' αυτές απαιτείται να έχετε εγκατεστημένο στον υπολογιστή σας τον ADOBE READER (διατίθεται δωρεάν στο Διαδίκτυο).adobe

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στο τέλος της σελίδας αυτής παρατίθενται οι πιο πρόσφατοι (2015) συντελεστές απήχησης των περιοδικών

Α. Γενικά περιοδικά διδακτικής φυσικών επιστημών (science education)

Canadian Journal of Science, Mathematics, and Technology Education

International Journal of Science Education

International Journal of Science and Mathematics Education

Journal of Research in Science Teaching

Journal of Science Education and Technology

Primary Science

Research in Science Education

Research in Science & Technological Education

Science & Education

Science Education

School Science and Mathematics

School Science Review

Studies in Science Education
(Περιοδικό που δημοσιεύει άρθρα ανασκοπήσεως)

Themes in Science and Technology Education
(Ηλεκτρονικό περιοδικό ανοικτής πρόσβασης που εκδίδεται από το "Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση" (Educational Approaches to viRtual reality TecHnologies, EARTH lab) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Διευθυντές έκδοσης - editors - είναι οι Αθανάσιος Τζιμογιάννης και Τάσος Α. Μικρόπουλος)


B. Περιοδικά διδακτικής φυσικής (physics education)

American Journal of Physics

Physics Education

Physical Review Special Topics - Physics Education Research
[νέο (2005) δωρεάν διαθέσιμο ηλεκτρονικό περιοδικό, επιχορηγούμενο από: The American Physical Society (APS), the American Association of Physics Teachers (AAPT) & the APS Forum on Education (APS FEd)]

The Physics Teacher


Γ. Περιοδικά διδακτικής χημείας (chemistry / chemical education)

Chemistry Education Research and Practice (CERP)

Όλοι οι τόμοι, 1-τρέχων, από τον ιστότοπο των εκδόσεων της Royal Society of Chemistry

Mόνον οι Τόμοι 1-5, από τον ιστότοπο των εκδόσεων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Chemistry Education Research and Practice CERP
To Chemistry Education Research and Practice (CERP) είναι ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που εκδίδεται τέσσερις φορές τον χρόνο (Ιανουάριο, Απρίλιο, Ιούλιο και Οκτώβριο) και τα πλήρη άρθρα του διατίθενται δωρεάν στο Διαδίκτυο.
Οι τόμοι 1-5 (2000-2004) έχουν εκδοθεί από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Από το 2005 (Τόμος 6) εκδότης είναι η Βρετανική Χημική Εταιρία (Royal Society of Chemistry).
Ιδρυτής του περιοδικού είναι ο Γεώργιος Τσαπαρλής, ο οποίος διετέλεσε και διεθυντής έκδοσης (editor) του περιοδικού από το 2000 μέχρι το 2011. Από το 2012 διεθυντής έκδοσης είναι ο Keith Taber του Πανεπιστημίου του Cambridge.
Το περιοδικό δημοσιεύει πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες διδακτικής της χημείας, εργασίες ανασκόπησης, αλλά και πρακτικές αποτελεσματικές διδακτικές εφαρμογές και απευθύνεται σε ερευνητές της διδακτικής αλλά και σε εκπαιδευτικούς χημικούς όλων των βαθμίδων. Όλες οι εργασίες υποβάλλονται σε κρίση από εξωτερικούς κριτές.
  • Σημειωτέον ότι από τον Τόμο 8, Τεύχος (1) 2007, το περιοδικό έγινε δεκτό για να περιλαμβάνεται στις παρακάτω εκδόσεις του οίκου Thomson Reuters:

    - Science Citation Index-Expanded (SCIE) συμπεριλαμβανομένου του Web of Science Alerting Service

    - Chemistry Citation Index (CCI)

    - Social Sciences Citation Index

    - Current Contents/Social and Behavioral Sciences

    - ISI Alerting Service

  • Education in Chemistry

    Journal of Chemical Education

    The Chemical Educator

    University Chemistry Education
    Τόμοι 1-8. Από το 2005 διεκόπη, ενσωματωθέν στο CERP, μέσα από τα προηγούμενα τεύχη του οποίου και διατίθενται οι πλήρεις εργασίες όλων των τόμων δωρεάν.


    Δ. Περιοδικά διδακτικής βιολογίας (biology / biological education)

    Journal of Biological Education

    Biochemistry and Molecular Biology Education

    American Biology Teacher

    ______________________________________________________________

    ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΠΗΧΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ

  • Ανακοινώθηκαν οι συντελεστές απήχησης (impact factors, IF) των επιστημονικών περιοδικών (συντελεστές απήχησης διετίας, 2-year IF) για το έτος 2016 (ανακοινώθηκαν τον Ιούνιο 2016, ISI Journal Citation Reports © 2015). Oι 2-year IF των κυριότερων περιοδικών διδακτικής φυσικών επιστημών έχουν ως εξής:

    Journal of Research in Science Teaching: 3,052 Ranking (2015): 6/230 (Education & Educational Research)
    Studies in Science Education: 2,167
    Chemistry Education Research and Practice (CERP): 1,802
    Science Education: 1,8
    Physical Review Special Topics - Physics Education Research (PRST-PER): 1,316
    Journal of Chemical Education: 1,225
    Journal of Science Education and Technology: 1,124
    International Journal of Science and Mathematics Education: 1,104
    International Journal of Science Education: 1,000
    Research in Science Education: 0,895
    Science & Education: 0,792
    Research in Science & Technological Education 0,743
    Journal of Biological Education: 0,507
    The American Biology Teacher: 0,229

  • CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE (CERP): O συντελεστής απήχησης του περιοδικού για το 2015 είναι 1,802 (2-year IF). Για το 2014 ήταν 2,091.
    ΠΡΟΣΟΧΗ: Το CERP είναι το περιοδικό με τους υψηλότερους δείκτες απήχησης από όλα τα διεθνή περιοδικά διδακτικής της χημείας.

    ______________________________________________________________