ΚοΔιΦΕΕΤ - Αρχική
Περί ΚοΔιΦΕΕΤ
5ο Συνέδριο
Επόμενο Συνέδριο
Προηγούμενα Συνέδρια
Πρακτικά Συνεδρίων
PARSEL
Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ελλάδα
Βιβλιογραφική Ενημέρωση
Προσεχή Διεθνή Συνέδρια
Διεθνή περιοδικά
Ειδήσεις και Ανακοινώσεις

Bιβλιογραφική Ενημέρωση: ΒΙΒΛΙΑ XHMEIAΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ


______________________________________________________ (26 Φεβρουαρίου 2017)

  • ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΧΗΜΕΙΑΣ για τη Β΄ Τάξη Γυμνασίου

  • ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ:
    Γεώργιος Tσαπαρλής, Δημήτριος Κολιούλης και Κωνσταντίνος Καμπουράκης

    Το βιβλίο αυτό γράφτηκε στο πλαίσιο μεταπτυχιακής διατριβής ειδίκευσης στη διδακτική της χημείας του Δημητρίου Κολιούλη, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, υπό την επίβλεψη του Γεωργίου Τσαπαρλή.

    ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: Το βιβλίο καλύπτει ένα μονόωρο εβδομαδιαίως μάθημα.
    Ως προς τη διδακτική προσέγγιση, ακολουθεί ακριβώς τη μεθοδολογία που έχει αναπτυχθεί από τον Γ. Τσαπαρλή για τα βιβλία "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ για την Α΄ Τάξη Γυμνασίου" (βλ. ενότητα BIΒΛΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ).
    Σημειωτέον ότι στο παρόν βιβλίο έχει ενταχθεί μεγάλο μέρος* των μαθημάτων (τα περισσότερα αυτούσια και μερικά με κάποιες τροποποιήσεις) της Α΄ Έκδοσης του βιβλίου ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ - ΧΗΜΕΙΑ) για την Α΄ Τάξη Γυμνασίου, με συγγραφείς τους Γεώργιο Τσαπαρλή και Κωνσταντίνο Καμπουράκη.
    * Μαθήματα: Εισαγωγικό, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 και 15, συν τα βοηθητικά θέματα.

    Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου είναι η νοηματική εισαγωγή των εννοιών του μορίου και του ατόμου, στις δύο τελευταίες ενότητες, ενώ έχει προηγηθεί η μακροσκοπική προσέγγιση. Ο χημικός συμβολισμός, η έννοια του μολ και η χημική εξίσωση εισάγονται στο τέλος (βλ. και σχετικές δημοσιεύσεις παρακάτω).

    To βιβλίο είναι οργανωμένο στην ΕΙΣΑΓΩΓΗ και σε έξι ενότητες:
    Α (ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ), Β (ΤΟ ΝΕΡΟ), Γ (ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ), Δ (Ο ΑΕΡΑΣ), Ε (ΜΟΡΙΑ) ΚΑΙ ΣΤ (ΑΤΟΜΑ).

    Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρο το βιβλίο, με μορφή αρχείων Pdf: Εξώφυλλο και εσώφυλλο, το εισαγωγικό μάθημα, τα 23 μαθήματα και τα έξι βοηθητικά θέματα:

  • ΕΞΩΦΥΛΛΟ KΑΙ ΕΣΩΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ

  • ENOTHTA A (Το έδαφος και το υπέδαφος) - MAΘΗΜΑ 1: ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ

  • MAΘΗΜΑ 2: ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

  • MAΘΗΜΑ 3: ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

  • MAΘΗΜΑ 4: ΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΙΓΜΑΤΑ

  • MAΘΗΜΑ 5: ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΕΙΓΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΟΥΣΙΕΣ

  • ΕΝΟΤΗΤΑ Β (Το νερό) - MAΘΗΜΑ 6: ΤO NEΡΟ

  • MAΘΗΜΑ 7: ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ

  • MAΘΗΜΑ 8: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ

  • ΕΝΟΤΗΤΑ Γ (Χημικές αντιδράσεις) - MAΘΗΜΑ 9: Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

  • MAΘΗΜΑ 10: ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ

  • MAΘΗΜΑ 11: ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  • MAΘΗΜΑ 12: ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΑ ΧΗΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  • ΕΝΟΤΗΤΑ Δ (Ο αέρας) - MAΘΗΜΑ 13: Ο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΑΕΡΑΣ

  • MAΘΗΜΑ 14: ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΖΩΤΟ

  • MAΘΗΜΑ 15: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΥΣΗ

  • MAΘΗΜΑ 16: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΡΑ

  • ΕΝΟΤΗΤΑ Ε (Μόρια) - MAΘΗΜΑ 17: Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΡΙΟΥ ΣΕ ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΥΓΡΑ

  • MAΘΗΜΑ 18: ΑΕΙΚΙΝΗΤΑ ΜΟΡΙΑ

  • MAΘΗΜΑ 19: ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΣΤΑ ΑΕΡΙΑ

  • ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤ Ατομα) - MAΘΗΜΑ 20: Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΣΤΑΘΕΡΩΝ ΛΟΓΩΝ

  • MAΘΗΜΑ 21: Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ

  • MAΘΗΜΑ 22: ΟΙ ΧΗΜΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛ

  • MAΘΗΜΑ 19: Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΕΞΙΣΩΣΗΣ

  • ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (Βοηθητικά Θέματα) ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 1, 2, 3, 4

  • ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΘΕΜΑ 5

  • ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΘΕΜΑ 6

    ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ:

  • Δ. Κολιούλης, Κ. Καμπουράκης & Γ. Τσαπαρλής (2009). Πειραματική διδασκαλία της έννοιας του μορίου στη β΄ γυμνασίου: έμφαση στην εποικοδομητική και νοηματική προσέγγιση. 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση” (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα, 2009). Πρακτικά Συνεδρίου, σσ. 401-410:
    http://www.uowm.gr/kodifeet/el/node/211.html

  • G. Tsaparlis, D. Kolioulis, & E. Pappa (2010). Lower-secondary introductory chemistry course: A novel approach based on science-education theories, with emphasis on the macroscopic approach, and the delayed meaningful teaching of the concepts of molecule and atom. Chemistry Education Research and Practice, 11, 107-117 (plus Supplementary Information). DOI: 10.1039/C005354F:
    http://pubs.rsc.org/en/Content/ArticleLanding/2010/RP/c005354f#!divAbstract

    _________________________________________