για καλύτερους εκπαιδευτικούς
για καλύτερη παιδεία
ΠΡΟΣΟΧΗ. ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΚΑΙ 7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΩΙ, "Το εκπαιδευτικό λογισμικό που συνοδεύει τα νέα βιβλία Χημείας Γυμνασίου"
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ: (1) Οι προεγγραφές σταματούν το μεσημέρι (1 μ.μ.) της Δευτέρας 12 Μαρτίου. Μετά από αυτήν την προθεσμία, τυχόν κενές θέσεις θα διατεθούν σε ενδιαφερόμενους συνέδρους επί τόπου κατά την εγγραφή τους.
(2) Οι θέσεις για τα εργαστήρια (i) Διδακτική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού τίτλου του Π.Ι.: Φυσική Β΄-Γ΄ Γυμνασίου και (ii) "Putting theory into practice in the chemistry class" έχουν κλειστεί. Αναπληρώσεις τυχόν απόντων θα γίνουν επιτόπου - σχετικές πληροφορίες θα παρέχονται στη Γραμματεία του Συνεδρίου.
Στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου "Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" προγραμματίζονται επτά (7) εργαστήρια (workshops). Τα εργαστήρια θα πραγματοποιούνται παράλληλα με συνεδρίες προφορικών ανακοινώσεων και θα έχουν κλειστό αριθμό θέσεων (20 θέσεις ανά εργαστήριο). Με εξαίρεση το ένα εργαστήριο χημείας (του A.H. Johnstone - 20 θέσεις), όλα τα άλλα εργαστήρια θα διεξαχθούν δύο φορές το καθένα. Σύνολο θέσεων: (6 X 40) + 20 = 260.
Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε ένα ή περισσότερα εργαστήρια μπορούν να προεγγραφούν, στέλνοντας ένα ηλεμήνυμα στην διεύθυνση που αναφέρεται για κάθε εργαστήριο (βλ. παρακάτω)
Θα τηρείται σειρά προτεραιότητας. Αν η ζήτηση ξεπεράσει τις διαθέσιμες θέσεις, θα υπάρξει περιορισμός (κατόπιν συνεννοήσεως με τους ενδιαφερομένους) της παρακολούθησης πολλών εργαστηρίων από το ίδιο πρόσωπο.
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ.
Το σχεδιαζόμενο πρόγραμμα έχει ως εξής (ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ - ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΝΟ):
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΡΩΙ:
(α) Το ΟΛΟκληρωμένο ΤΕΧΝΟλογικά και Μεθοδολογικά ΕκΠαιδευτικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (ΟΛΟΤΕΧΝΟ)
(β) Παιδαγωγική αξιοποίηση του λογισμικού INTERACTIVE PHYSICS
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑ:
(α) Πρωτοβάθμια Εκπ-Παίδευση στις-με τις Φυσικές επιστήμες -
Η Βέλτιστη Εφαρμογή των νέων Βιβλίων Φυσικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(β) Παιδαγωγική αξιοποίηση του λογισμικού Ηot potatoes
ΣΑΒΒΑΤΟ ΠΡΩΙ:
(α) Πρωτοβάθμια Εκπ-Παίδευση στις-με τις Φυσικές επιστήμες -
Η Βέλτιστη Εφαρμογή των νέων Βιβλίων Φυσικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(β) Παιδαγωγική αξιοποίηση του λογισμικού Ηot potatoes
ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, Α' ΠΕΡΙΟΔΟΣ:
(α) Διδακτική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού τίτλου του Π.Ι.: Φυσική Β΄-Γ΄ Γυμνασίου*
(β) ) Παιδαγωγική αξιοποίηση του λογισμικού INTERACTIVE PHYSICS
* ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Το εργαστήριο "Διδακτική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού τίτλου του Π.Ι.: Φυσική Β΄-Γ΄ Γυμνασίου" θα διαρκέσει μία ώρα, επομένως μέσα στο δίωρο θα διεξαχθεί δύο φορές (σύνολο συμμετεχόντων: 40).
ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, Β' ΠΕΡΙΟΔΟΣ:
(α) "Putting theory into practice in the chemistry class." ("Εφαρμόζοντας την θεωρία στην πράξη στην σχολική τάξη χημείας")
(β) Το ΟΛΟκληρωμένο ΤΕΧΝΟλογικά και Μεθοδολογικά ΕκΠαιδευτικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (ΟΛΟΤΕΧΝΟ)
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΩΙ:
Το εκπαιδευτικό λογισμικό που συνοδεύει
τα νέα βιβλία Χημείας Γυμνασίου
Τα εργαστήρια
(Περισσότερες πληροφορίες για κάθε εργαστήριο παρέχονται παρακάτω)
Παρασκευή 16-03-2007, απόγευμα και Σάββατο 17-03-2007, πρωί.
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς -κυρίως- της πρωτοβάθμιας.
Οργανωτής/Συντονιστής:
Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης
Εισηγητές/Εκπαιδευτές:
Σοφία Στράγκα, Δέσποινα Ιμβριώτη, Ματθαίος Πατρινόπουλος,
Κοσμάς Δενδρινός, Ουρανία Γκικοπούλου
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ amikrop@cc.uoi.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Σάββατο 17-03-2007 απόγευμα, Α' περίοδος
Απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές του κλάδου ΠΕ04 που διδάσκουν στο Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτές:
Αλέκος Μπάρμπας, Γκαρώ Μπισδικιάν, Νίκος Παπασταματίου (καθηγητές δευτεροβάθμιας).
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ amikrop@cc.uoi.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Σάββατο 17-03-2007 απόγευμα, Β' περίοδος
Απευθύνεται σε καθηγητές χημείας της μέσης εκπαίδευσης
Οργανωτής/Εκπαιδευτής: Alex H. Johnstone.
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ gtseper@cc.uoi.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Παρασκευή 16 -03 -2007, πρωί και Σάββατο 17-03 -2007, απόγευμα (β' περίοδος).
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς -κυρίως του Λυκείου- Φυσικών Επιστημών.
Οργανωτές/Συντονιστές:
Ματθαίος Πατρινόπουλος, Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εισηγητές/Εκπαιδευτές:
Ματθαίος Πατρινόπουλος, Βασίλειος Δημόπουλος, Σαράντος Οικονομίδης, Νικόλαος Βουδούκης, Δημήτριος Σωτηρόπουλος, Βασίλειος Γρηγορίου
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ amikrop@cc.uoi.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Παρασκευή 16-03-2007, απόγευμα και Σάββατο 17-03-2007 πρωί.
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Εκπαιδευτές:
Γιάννης Σαλονικίδης, Οδυσσέας Τζημούλης, Σωτήρης Τερζίδης, δάσκαλοι
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ amikrop@cc.uoi.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Παρασκευή 16/3/2007, πρωί και Σάββατο 17/3/2007 απόγευμα, α' περίοδος.
Απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές φυσικής και ιδιαίτερα λυκείου.
Εκπαιδευτές:
Αλέξανδρος Ανδρεάδης, Αθανάσιος Καλφαγιάννης, Δημήτρης Μαστραλέξης καθηγητές δευτεροβάθμιας
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ amikrop@cc.uoi.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Κυριακή 18-03-2007, πρωί.
Απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές χημείας γυμνασίου και δευτερευόντως του λυκείου.
Συγγραφείς: Αθανάσιος Τζαμτζής, Ανδρέας Γιαννακουδάκης, Μιχάλης Σιγάλας, Χρύσα Τζουγκράκη, Βασίλειος Αγγελόπουλος, Νικόλας Χαριστός
Εισηγητής/Εκπαιδευτής: Αθανάσιος Τζαμτζής (καθηγητής δευτεροβάθμιας).
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ gtseper@cc.uoi.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙA
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς -κυρίως- της πρωτοβάθμιας.
Οργανωτής/Συντονιστής:
Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εισηγητές/Εκπαιδευτές:
Σοφία Στράγκα, Δέσποινα Ιμβριώτη, Ματθαίος Πατρινόπουλος, Κοσμάς Δενδρινός, Ουρανία Γκικοπούλου
Διαδικασία
Γενική παρουσίαση / εισαγωγή 20 λεπτών από τον οργανωτή / συντονιστή, εισηγήσεις 5 λεπτών από τους εισηγητές / εκπαιδευτές, εφαρμογές 60 λεπτών από της συμμετέχοντες -παράλληλα σε ομάδες- με τη βοήθεια των εκπαιδευτών και συζήτηση 15 λεπτών (σύνολο 120 λεπτά).
Περιγραφή
Θα αναδειχθεί η εφαρμοζόμενη ανακαλυπτική μεθοδολογική προσέγγιση, ο προτεινόμενος αποδεικτικός πειραματισμός, η επιδιωκόμενη διαθεματική συστημική συσχέτιση και η επιχειρούμενη ερμηνευτική εφαρμογή του προτύπου του μικροκόσμου στα νέα βιβλία "Φυσικά - Ερευνώ και Ανακαλύπτω" του 2006 για την Ε΄ και Στ΄ τάξεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης / του Δημοτικού Σχολείου, θα παρουσιαστούν προτάσεις για την επιλογή των προσφορότερων θεματικών ενοτήτων και τον χρονικό, ποσοστιαίο (%) καταμερισμό των βημάτων της μεθοδολογίας και θα δοθούν οδηγίες για τη βέλτιστη εφαρμογή τους, με μια εισαγωγική ομιλία:
"Ερευνώ και Ανακαλύπτω" τα "Φυσικά" στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Προτάσεις για τη βέλτιστη Εφαρμογή των νέων Βιβλίων
θα αναπτυχθούν δε, στη συνέχεια, οι ακόλουθες πρότυπες / δειγματικές εφαρμογές διαφόρων θεματικών ενοτήτων (σε μορφή .pps), με την εκτέλεση των αντίστοιχων πειραμάτων:
Διαδικτυακή Υποστήριξη: http://micro-kosmos.uoa.gr
Απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές του κλάδου ΠΕ04 που διδάσκουν στο Γυμνάσιο. Αφορά εκπαιδευτικό λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που σχεδιάστηκε για τον εποπτικό εμπλουτισμό της διδασκαλίας της Φυσικής στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου. Στόχος Η γνωριμία των εκπαιδευτικών με το περιβάλλον του εκπαιδευτικού τίτλου "Φυσική Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου" και η εξάσκησή τους στη διδακτική αξιοποίησή του.
Εκπαιδευτές:
Αλέκος Μπάρμπας, Γκαρώ Μπισδικιάν, Νίκος Παπασταματίου (καθηγητές δευτεροβάθμιας).
Διαδικασία
Δύο διαδοχικά εργαστήρια διάρκειας 60 λεπτών το καθένα: 10λεπτη παρουσίαση και 45λεπτη εξάσκηση όσων συμμετέχουν.
Η διάρκεια μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τον αριθμό των δηλώσεων συμμετοχής.
Περιγραφή
Κατά την 45λεπτη εξάσκησή τους οι συμμετέχοντες θα εργασθούν σε δύο-τρεις διδακτικές ενότητες με φύλλα εργασίας σχεδιασμένα για χρήση στην τάξη από τους μαθητές. Τα φύλλα εργασίας αναδεικνύουν χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού τίτλου που επιτρέπουν την ευέλικτη διδακτική αξιοποίησή του με πολλαπλούς τρόπους και ως προς τη διδακτική προσέγγιση του περιεχομένου και ως προς την οργάνωση της διδασκαλίας.
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί CD το οποίο θα περιλαμβάνει: Παρουσίαση του τίτλου σε Powerpoint, τον οδηγό χρήσης του και τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήθηκαν στο εργαστήριο (σε pdf).
Απευθύνεται σε καθηγητές χημείας της μέσης εκπαίδευσης
Οργανωτής: Alex H. Johnstone.
H εργασία σχεδιάζεται να βοηθήσει καθηγητές χημείας να εφαρμόσουν την επεξεργασία πληροφοριών στην σχολική τάξη χημείας. Η εργασία θα εκτελεστεί στην αγγλική γλώσσα, αλλά αναμένεται ότι κάποιος από τους συμμετέχοντες θα μεταφράζει στα ελληνικά τα λεγόμενα από τον καθ. Johnstone. Εξάλλου, οι συμμετέχοντες θα μπορούν να βοηθούνται μεταξύ τους.
Κατά την εργασία, ο καθ. Johnstone θα δώσει κάποιο τροφοδοτικό υλικό, αλλά περισσότερο αναμένει από τους εκπαιδευτικούς να συζητήσουν και ακόμη να εφεύρουν την εφαρμογή των ιδεών σε κατάσταση πραγματικής τάξης.
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς -κυρίως του Λυκείου- Φυσικών Επιστημών.
Οργανωτές/Συντονιστές:
Ματθαίος Πατρινόπουλος, Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εισηγητές/Εκπαιδευτές:
Ματθαίος Πατρινόπουλος, Βασίλειος Δημόπουλος, Σαράντος Οικονομίδης, Νικόλαος Βουδούκης, Δημήτριος Σωτηρόπουλος, Βασίλειος Γρηγορίου
Διαδικασία
Γενική παρουσίαση / εισαγωγή 10 λεπτών από τους οργανωτές, παρουσιάσεις 5 λεπτών από τους εισηγητές / εκπαιδευτές, εφαρμογές 45 λεπτών από τους συμμετέχοντες -παράλληλα σε ομάδες- και σχολιασμός / συζήτηση 15 λεπτών (σύνολο 90 λεπτά).
Περιγραφή
Το ΟΛΟκληρωμένο ΤΕΧΝΟλογικά και Μεθοδολογικά ΕκΠαιδευτικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (ΟΛΟΤΕΧΝΟ) αξιοποιεί όλες τις εκπαιδευτικές τεχνολογίες (τις τεχνολογίες πληροφόρησης, επικοινωνίας, προσομοίωσης / οπτικοποίησης, πειραματισμού και λογισμού / γραφημάτων) για τη μεγιστοποίηση τόσο του εκπαιδευτικού / γνωσιακού όσο και παιδευτικού / παιδαγωγικού χαρακτήρα και ρόλου του, στο πλαίσιο της επιστημονικής / εκ-παιδευτικής μεθοδολογίας. Η εφαρμογή της επιχειρείται με τη συγκέντρωση διαθεματικής και επίκαιρης πληροφορίας (για το έναυσμα του ενδιαφέροντος), με άμεση -στο εργαστήριο ή/και, κυρίως, διαδικτυακή- αναδραστική επικοινωνία, ανταλλαγή απόψεων και προβλέψεις των προσομοιώσεων και οπτικοποιήσεων του μικροκόσμου (για τη διατύπωση υποθέσεων), με τη χρήση εργαστηριακού υλικού, σε διασύνδεση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσω αισθητήρων και απτήρων (για τον αποδεικτικό -επιβεβαιωτικό ή απορριπτικό- πειραματισμό), με τη χρήση λογισμικού μαθηματικής επεξεργασίας των πειραματικών τιμών, την προσαρμογή τους σε μαθηματικά πρότυπα και την παρουσίασή τους με γραφήματα (για τη διατύπωση συμπερασμάτων και την προσαρμογή τους στα επιστημονικά πρότυπα / θεωρίες) και ,τέλος, με την εφαρμογή των συμπερασμάτων (και) σε άλλα συναφή φυσικά φαινόμενα ή τεχνολογίες, αλλά και την ερμηνεία τους με βάση το πρότυπο του μικροκόσμου (για τη γενίκευση και την εμπέδωση των συμπερασμάτων / προτύπου / θεωρίας). Οι προτάσεις παρουσιάζονται με μια εισαγωγική ομιλία:
"Το ΟΛΟκληρωμένο ΤΕΧΝΟλογικά και Μεθοδολογικά ΕκΠαιδευτικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών"
και υποστηρίζονται από τις παρακάτω ενδεικτικές εργαστηριακές εφαρμογές, στις οποίες οι συμμετέχοντες θα εργαστούν κυκλικά, σε ομάδες:
Διαδικτυακή Υποστήριξη: http://micro-kosmos.uoa.gr
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Εκπαιδευτές:
Γιάννης Σαλονικίδης, Οδυσσέας Τζημούλης, Σωτήρης Τερζίδης, δάσκαλοι
Διαδικασία
Παρουσίαση 10 λεπτών και εφαρμογή 45 λεπτών από τους συμμετέχοντες. Η διάρκεια μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων.
Περιγραφή
Παρουσίαση του λογισμικού και των λειτουργιών του, παραδείγματα παιδαγωγικής αξιοποίησης και δημιουργία ασκήσεων από τους συμμετέχοντες με τη χρήση φύλλων οδηγιών.
Σε όσους συμμετάσχουν θα δοθεί CD με το λογισμικό, η ελληνική μετάφρασή του, οδηγίες εγκατάστασης, έτοιμες ασκήσεις καθώς και πρόσθετα του προγράμματος με φύλλα οδηγιών.
Τα παραδείγματα παιδαγωγικής αξιοποίησης που θα χρησιμοποιηθούν έχουν αναρτηθεί στον κόμβο e-yliko του ΥΠΕΠΘ.
Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να έχουν υποστήριξη και μετά το πέρας του εργαστηρίου από τον κόμβο της Ελληνικής Πύλης Παιδείας (eduportal.gr) στη διεύθυνση http://e-education.gr στην οποία λειτουργεί ήδη σύστημα εκμάθησης από απόσταση για το εν λόγω λογισμικό.
Απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές φυσικής και ιδιαίτερα λυκείου.
Εκπαιδευτές:
Αλέξανδρος Ανδρεάδης, Αθανάσιος Καλφαγιάννης, Δημήτρης Μαστραλέξης καθηγητές δευτεροβάθμιας
Διαδικασία
Παρουσίαση 10 λεπτών και εφαρμογή 45 λεπτών από τους συμμετέχοντες. Η διάρκεια μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων.
Περιγραφή
Μετά τη δεκάλεπτη παρουσίαση οι συμμετέχοντες θα εργασθούν ως μαθητές για δύο-τρεις διδακτικές ενότητες με κατάλληλα φύλλα εργασίας και κύριο στόχο τον 2ο νόμο του Newton.
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί CD το οποίο θα περιλαμβάνει: Την παρουσίαση του λογισμικού Interactive Physics σε Powerpoint, σύντομο οδηγό εκμάθησης του Interactive Physics σε Word, 4-5 παραδείγματα με φύλλα εργασίας για τη δημιουργία προσομοιώσεων και φύλλα εργασίας για διάφορες διδακτικές ενότητες από το αναλυτικό πρόγραμμα λυκείου φυσικής γενικής παιδείας και κατεύθυνσης.
Απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές χημείας γυμνασίου και δευτερευόντως του λυκείου.
Στόχος: Η γνωριμία των εκπαιδευτικών με το περιβάλλον του εκπαιδευτικού τίτλου "Ο θαυμαστός κόσμος της Χημείας για το Γυμνάσιο" και η εξάσκησή τους στη διδακτική αξιοποίησή του.
Εισηγητής/Εκπαιδευτής: Αθανάσιος Τζαμτζής (καθηγητής δευτεροβάθμιας).
Περιγραφή
Στo εργαστήριο αυτό θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που σχεδιάστηκε για τον εποπτικό εμπλουτισμό της διδασκαλίας της Χημείας στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου. Στο εργαστήριο θα αναλυθούν οι αρχές σχεδίασης του λογισμικού, η δομή του και η λειτουργικότητά του. Οι συμμετέχοντες θα ασκηθούν στους τρόπους χρησιμοποίησής του.
Διαδικασία
Δύο διαδοχικά εργαστήρια διάρκειας 45 λεπτών το καθένα: Γενική παρουσίαση / εισαγωγή 10 λεπτών από τον εισηγητή/εκπαιδευτή και 35λεπτη εξάσκηση όσων συμμετέχουν. (σύνολο 90 λεπτά).
Κατά την 35λεπτη εξάσκησή τους οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τη δομή του λογισμικού, και θα πειραματιστούν με εργαστηριακές τεχνικές με βάση φύλλα εργασίας σχεδιασμένα για χρήση στην τάξη από τους μαθητές. Τα φύλλα εργασίας αποτελούν συνοδευτικό υλικό του εργαστηριακού μέρους του λογισμικού.