ΚοΔιΦΕΕΤ - Αρχική
Ανακοίνωση 5ου Συνεδρίου - Αρχική
Αφίσα Συνεδρίου
Στόχοι - Πλαίσιο
Οργάνωση
Χορηγοί
Γενικές Πληροφορίες
Κεντρικοί Ομιλητές
Πρόγραμμα Συνεδρίου
Τόπος
Τέλος Εγγραφής
Δήλωση Προεγγραφής
Σημαντικές Ημερομηνίες
Οδηγίες για την συγγραφή και την υποβολή των περιλήψεων
Οδηγίες για την υποβολή προτάσεων για συμπόσια
Εργαστήρια - Workshops
Οδηγίες για την συγγραφή και υποβολή των πλήρων εργασιών
Οργανωτική Επιτροπή
Επιστημονική Επιτροπή
Ταξιδεύοντας προς και από τα Ιωάννινα
Διαμονή
Φαγητό στο Πανεπιστήμιο

Οδηγίες για την συγγραφή και υποβολή των πλήρων εργασιών

Οι συγγραφείς πρέπει να υποβάλουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2006 το πλήρες κείμενο της εργασίας τους.

Οι πλήρεις εργασίες θα τεθούν σε επιστημονική κρίση (από τους ίδιους κριτές που θα έχουν κρίνει τις περιλήψεις) και θα εκδοθούν σε CD-ROM που θα είναι έτοιμο και θα διανεμηθεί κατά το Συνέδριο. Επίσης, θα δημοσιευθούν μέσα στο β΄ εξάμηνο του 2007 στο Διαδίκτυο, με δωρεάν διάθεση [από τον Κόμβο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΚοΔιΦΕΕΤ)].


ΟΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΤΡΟΠΟΥΣ:
  • Ηλεκτρονικά με αποστολή αρχείου Word στην παρακάτω διεύθυνση ηλεταχυδρομείου:

    gtseper@cc.uoi.gr

  • Ταχυδρομικά με αποστολή τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή (σε δισκέτα ή σε CD) στην διεύθυνση:

    κ. Γ. Τσαπαρλή (για το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ), Τμήμα Χημείας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 451 10 Ιωάννινα

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΙΔΕΤΑΙ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ-ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Μέχρι 8 σελίδες Α4 σε απλό διάστημα* (συμπεριλαμβανομένων σχημάτων, πινάκων και βιβλιογραφίας).ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΟΝΟ - ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ TITΛΩΝ: ARIAL, ΚΥΡΙΩΣ KEIMENOY: TIMES NEW ROMAN - ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ: 2,5 εκατοστά σε όλες τις πλευρές.

* Οι εργασίες απευθύνονται κυρίως σε εκπαιδευτικούς της πράξης. Γι' αυτό είναι καλύτερο να μην είναι πολύ λεπτομερείς (ιδίως σε σχέση με την μεθοδολογία και τα αποτελέσματα). Αυτός είναι ο λόγος που γίνεται περιορισμός στον αριθμό των σελίδων.


(4 ΚΕΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ)
(ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ 2,5 εκ. από παντού, ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΟΝΟ, ΜΕΧΡΙ 8 ΣΕΛΙΔΕΣ Α4)



Τίτλος της εργασίας (ΑRIAL, πεζά γράμματα, μέγεθος 13, μαύρα, κεντραρισμένα)



Ανδρέας Β. Συγγραφέας-1, Βασίλειος Δ. Συγγραφέας-2
(ARIAL, μέγεθος 11, μαύρα, κεντραρισμένα)

1 Υπηρεσία (πανεπιστήμιο, σχολείο κ.λπ.) και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Συγγραφέα-1
2 Οργανισμός (πανεπιστήμιο, σχολείο κ.λπ.) Συγγραφέα-2
(ARIAL, μέγεθος 11, όχι μαύρα, πλάγια, κεντραρισμένα)

Περίληψη. (Μέχρι 150 λέξεις, Τimes New Roman, Μέγεθος 11, ενιαίο κείμενο, χωρίς παραγράφους και βιβλιογραφικές παραπομπές). Σε αυτή την εργασία παρουσιάζονται προβλήματα και παρανοήσεις κατά τη διδασκαλία των ...

Εισαγωγή (ΟΛΟ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: Τimes New Roman, Μέγεθος 12. ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΧΩΡΙΣΤΑ ΠΑΡΑΘΕΜΑΤΑ, ΤΙΣ ΛΕΖΑΝΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ, ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΕΓΕΘΟΣ 11)

Σε αυτή την εργασία παρουσιάζονται προβλήματα και παρανοήσεις κατά τη διδασκαλία των εννοιών στο μάθημα της χημείας γ΄ λυκείου. Η αφηρημένη και συμβολική φύση των εννοιών αυτών αλλά και η προσπάθεια για απλοποίησή τους, καθιστούν το έδαφος πρόσφορο για παρανοήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο διδάσκων πολλά.
        Προβλήματα στη διδασκαλία αυτών των εννοιών, όπως: δυσκολίες στην κατανόηση των σχετικών εννοιών, σύγχυση ανάμεσα στους διάφορους όρους, διαπιστώνονται και από άλλες έρευνες (Cervellati & Perugini 1981, Nakiboglu 2003) (ΜΕ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ). Ειδικότερα, ο Ardac (2002) διαπίστωσε ότι ...

Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα έγινε τον Οκτώβριο του 2001 με ερωτηματολόγιο και συνεντεύξεις σε πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες ...
        Οι φοιτητές απάντησαν τόσο σε ερωτηματολόγιο (ποσοτική έρευνα) όσο και (κάποιοι από αυτούς) σε συνεντεύξεις ... Οι γνώσεις τους προέρχονταν από τα τότε εν χρήσει βιβλία Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης (Μαυρομούστακος κ.ά. 1999) και Φυσικής Γενικής Παιδείας (Γεωργακάκος κ.ά. 2000).

Αποτελέσματα και σχόλια

Αποτελέσματα ποσοτικής έρευνας
Στον Πίνακα 1 παρατίθενται οι ερωτήσεις της έρευνας που αναφέρθηκαν σε αυτή την παρουσίαση.         Το Σχήμα 1 δείχνει παραστατικά την σύγκριση των μέσων συνολικών επιδόσεων ...

Πίνακας 1: Oι ερωτήσεις της έρευνας που αναφέρονται στο κείμενο. (ΜΕΓΕΘΟΣ 11)




(ΘΕΣΗ ΣΧΗΜΑΤΟΣ)

Σχήμα 1: Σύγκριση των μέσων συνολικών επιδόσεων ... (ΜΕΓΕΘΟΣ 11)

Αποτελέσματα ποιοτικής έρευνας
Παραθέτουμε παρακάτω χαρακτηριστικά που δείχνουν ...

        Ελένη: Σχεδίασα έτσι το ... γιατί νόμισα ότι μου ζητούνταν ... Αν ήμουν πιο προσεκτική θα έπαιρνα υπόψη μου και ... (ΜΕΓΕΘΟΣ 11)

Συμπεράσματα και συνέπειες για την διδακτική πράξη

  1. Ένα μεγάλο ποσοστό των φοιτητών αυτών εμμένει ... Ακόμη και όταν η απάντηση στην ερ. 1 γίνεται με βάση ..., μέσα από τη συζήτηση στην ίδια ή και σε άλλες ερωτήσεις φαίνεται ότι οι φοιτητές εμμένουν σε έννοιες από ... Προσπάθεια συνδυασμού των δύο μοντέλων οδηγεί σε ...
  2. Οι φοιτητές σε μεγάλο ποσοστό γνωρίζουν και εφαρμόζουν σωστά τον αλγόριθμο για ... Έτσι δυσκολεύονται να κατατάξουν ...
  3. Πολλοί φοιτητές ταυτίζουν. Ακόμη και αν φραστικά ορίζουν ..., φαίνεται να μη συνειδητοποιούν την έννοια. Πρόκειται δηλαδή για μια ... (63%) (ερ.4). ...

Παραπομπές (Μέγεθος 11, τοποθετημένες αλφαβητικά - για τον ίδιο συγγραφέα χρονολογικά - πρώτα οι ελληνόγλωσσες κι έπειτα χωριστά οι ξενόγλωσσες)

  • Γεωργακάκος, Π., Σκαλωμένος, Α., Σφαρνάς, Ν. & Χριστακόπουλος, Ι. (2000). Φυσική Γενικής Παιδείας Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου. Έκδοση Β, ΟΕΔΒ, Αθήνα.
  • Μαυρομούστακος, Θ., Κολοκούρης, Α., Παπακωνσταντίνου, Κ., Σινιγάλιας, Π. Ι., & Λάππας, Κ. (1999). Χημεία θετικής κατεύθυνσης Γ' ενιαίου λυκείου. ΟΕΔΒ, Αθήνα.
  • Ardac, D. (2002). Solving quantum number problems: an examination of novice performance in terms of conceptual base requirements. Journal of Chemical Education, 79, 510-513.
  • Cervellati, R. & Perugini, D. (1981). The understanding of the atomic orbital concept by Italian high school students. Journal of Chemical Education, 58, 568-569.
  • Nakiboglu, C. (2003). Instructional misconceptions of Turkish prospective chemistry teachers about atomic orbitals and hybridization. Chemistry Education Research and Practice, 4, 171-188.