ΚοΔιΦΕΕΤ - Αρχική
Ανακοίνωση 5ου Συνεδρίου - Αρχική
Αφίσα Συνεδρίου
Στόχοι - Πλαίσιο
Οργάνωση
Χορηγοί
Γενικές Πληροφορίες
Κεντρικοί Ομιλητές
Πρόγραμμα Συνεδρίου
Τόπος
Τέλος Εγγραφής
Δήλωση Προεγγραφής
Σημαντικές Ημερομηνίες
Οδηγίες για την συγγραφή και την υποβολή των περιλήψεων
Οδηγίες για την υποβολή προτάσεων για συμπόσια
Εργαστήρια - Workshops
Οδηγίες για την συγγραφή και υποβολή των πλήρων εργασιών
Οργανωτική Επιτροπή
Επιστημονική Επιτροπή
Ταξιδεύοντας προς και από τα Ιωάννινα
Διαμονή
Φαγητό στο Πανεπιστήμιο

Στόχοι και Πλαίσιο του Συνεδρίου

Το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" φιλοδοξεί να συνεχίσει την πορεία που χάραξαν τα προηγούμενα συνέδρια, με βασικούς στόχους:

  • Να μεταφέρει στους Έλληνες εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης κατά απλό τρόπο τα ευρήματα και πορίσματα των σύγχρονων ερευνών και τις συνέπειές τους για την διδακτική πράξη.
  • Να φέρει σε επαφή μεταξύ τους τούς Έλληνες ερευνητές της διδακτικής και των νέων τεχνολογιών. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις εμπειρίες που προσφέρονται στους νέους ερευνητές (ιδίως μεταπτυχιακούς σπουδαστές) τόσο μέσα από την επικοινωνία τους με τους συναδέλφους τους και με έμπειρους ερευνητές, όσο και από την παρουσίαση της δικής τους ερευνητικής δουλειάς.

Πόλος ενδιαφέροντος και αναφοράς για το Συνέδριο θα είναι* το ειδικό του θέμα, "Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου"

* Χωρίς να αποκλείονται εργασίες που αναφέρονται σε κάθε θεματική περιοχή της διδακτικής των φυσικών επιστημών και των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, οι οποίες είναι ευπρόσδεκτες.

Αν η παιδεία θεωρείται ορθώς ως η καλύτερη επένδυση για το μέλλον μιας χώρας, πόσο καλή είναι η επένδυση αυτή όταν βασίζεται σε ακατάρτιστους εκπαιδευτικούς; Πράγματι, ο σημαντικότερος παράγοντας της εκπαίδευσης είναι ο εκπαιδευτικός. Η γνώση των ευρημάτων της έρευνας της διδακτικής των φυσικών επιστημών (ΔΦΕ) είναι απαραίτητη στον εκπαιδευτικό, επιτυγχάνοντας την σύνδεση της γνώσης του περιεχομένου με την παιδαγωγική γνώση και οδηγώντας έτσι στην παιδαγωγική γνώση περιεχομένου (ΠΓΠ).

Σημαντικότατη ΠΓΠ αποκτάται βέβαια με την διδακτική εμπειρία. Πρέπει όμως αυτή να είναι μηδενική στο ξεκίνημα της καριέρας ενός εκπαιδευτικού, κάτι που είναι ο κανόνας στον τόπο μας; Η κατάλληλη βασική κατάρτιση των μελλόντων εκπαιδευτικών αποτελεί πλέον γεγονός στις περισσότερες άλλες χώρες. Εδώ βρίσκεται επομένως η μεγάλη ευθύνη της πολιτείας και των πανεπιστημίων στον τόπο μας: να προετοιμάζουν κατάλληλους εκπαιδευτικούς, κάτι που μπορεί να γίνεται, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται τουλάχιστον για την μέση εκπαίδευση.

Το 5ο Συνέδριο, τόσο μέσα από σχετικές ανακοινώσεις και συμπόσια όσο και με μία συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, θα ασχοληθεί με το θέμα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών τόσο σε επίπεδο δευτεροβάθμιας όσο και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.