για καλύτερους εκπαιδευτικούς
για καλύτερη παιδεία
Το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" φιλοδοξεί να συνεχίσει την πορεία που χάραξαν τα προηγούμενα συνέδρια, με βασικούς στόχους:
Πόλος ενδιαφέροντος και αναφοράς για το Συνέδριο θα είναι* το ειδικό του θέμα, "Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου" * Χωρίς να αποκλείονται εργασίες που αναφέρονται σε κάθε θεματική περιοχή της διδακτικής των φυσικών επιστημών και των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, οι οποίες είναι ευπρόσδεκτες. Αν η παιδεία θεωρείται ορθώς ως η καλύτερη επένδυση για το μέλλον μιας χώρας, πόσο καλή είναι η επένδυση αυτή όταν βασίζεται σε ακατάρτιστους εκπαιδευτικούς; Πράγματι, ο σημαντικότερος παράγοντας της εκπαίδευσης είναι ο εκπαιδευτικός. Η γνώση των ευρημάτων της έρευνας της διδακτικής των φυσικών επιστημών (ΔΦΕ) είναι απαραίτητη στον εκπαιδευτικό, επιτυγχάνοντας την σύνδεση της γνώσης του περιεχομένου με την παιδαγωγική γνώση και οδηγώντας έτσι στην παιδαγωγική γνώση περιεχομένου (ΠΓΠ). Σημαντικότατη ΠΓΠ αποκτάται βέβαια με την διδακτική εμπειρία. Πρέπει όμως αυτή να είναι μηδενική στο ξεκίνημα της καριέρας ενός εκπαιδευτικού, κάτι που είναι ο κανόνας στον τόπο μας; Η κατάλληλη βασική κατάρτιση των μελλόντων εκπαιδευτικών αποτελεί πλέον γεγονός στις περισσότερες άλλες χώρες. Εδώ βρίσκεται επομένως η μεγάλη ευθύνη της πολιτείας και των πανεπιστημίων στον τόπο μας: να προετοιμάζουν κατάλληλους εκπαιδευτικούς, κάτι που μπορεί να γίνεται, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται τουλάχιστον για την μέση εκπαίδευση. Το 5ο Συνέδριο, τόσο μέσα από σχετικές ανακοινώσεις και συμπόσια όσο και με μία συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, θα ασχοληθεί με το θέμα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών τόσο σε επίπεδο δευτεροβάθμιας όσο και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. |